قیمت گذاری بر اساس میزان درآمد مشتری

در فضای کسب و کار برای جذب طیف‌های مختلف مشتریان باید استراتژی‌ها و روش‌های قیمت‌گذاری گوناگونی را در پیش گرفت. در حالت کلی می‌توان مشتری‌ها را به دو قسمت اصلی تقسیم کرد. این دسته‌بندی بر اساس میزان درآمد است.

عده‌ای از مشتری‌ها که به قیمت حساس هستند و به هر دلیل درآمد کافی برای خرید محصول شما را ندارند و یا اگر درآمد کافی دارند، قیمت بالایی را به خرید محصول یا خدمات شما اختصاص نمی‌دهند. برای جذب این دسته از مشتریان ما چهار استراتژی مهم بازاریابی داریم که دو تا از آن‌ها ریشه‌ای و بلندمدت هستند و مشکل ما را برای جذب مشتریان حساس به قیمت به صورت پایه‌ای و اصولی حل می‌کنند. یکی از این دو استراتژی، استراتژی قیمت‌گذاری لایه‌ای و دیگری استراتژی لخت‌کردن محصول است.

در اولی محوریت موضوع بر آن است که چند لایه از محصول با سطوح کیفی مختلف، قیمت‌های مختلف، برندهای مختلف و روش‌های توزیع و فروش مختلف داشته باشیم تا قادر به فروش و جذب بخش‌های مختلف بازار باشیم. در دومی، اساس و پایه آن است که دلیل گران شدن خیلی از محصولات یا خدمات اضافه بودن خیلی از آپشن‌ها یا غیرضروری بودن خیلی از آپشن‌ها و ویژگی‌های محصول است. می‌توان آن آپشن‌ها را از محصول حذف کرد تا قیمت نهایی پایین آید و سپس آپشن‌ها را کم‌کم به محصول اضافه کرده و به مشتری بفروشیم.

برای آموختن اطلاعات جامع‌تر در اینباره میتوانید در دوره MBA بازاریابی موسسه بهار شرکت نمائید.

بخشی از کلاس آنلاین دکتر مهدی امیرجعفری

هم‌رسانی
  • اشتراک گذاری در Facebbok
  • اشتراک گذاری در Twitter
  • اشتراک گذاری در Telegram
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
دیدگاه ها