MBA استراتژی

این دوره به شما کمک می‌کند تا استراتژی‌های کسب و کار خود را بهبود بخشیده و راهبردهای جدید برای رشد و توسعه کسب و کارتان ایجاد کنید. در این دوره، به تحلیل رقبا، تعیین نقاط قوت و ضعف، و ایجاد استراتژی‌های موثر می‌پردازید.

MBA استراتژی

مدیریت استراتژیک شامل جمع آوری، تجزیه و تحلیل و سازماندهی اطلاعات در جهت سودآوری و ارزش آفرینی بیشتر یک کسب و کار است. این فعالیت ها ممکن است شامل ردیابی روندهای صنعت، مراقبت در مقابل تهدیدات و رقبا، شناسایی و بهره بردن از فرصت‌های‌های حاکم بر بازار و صنعت و طراحی یک برنامه عملیاتی برای کسب و کار در جهت حل مشکلات استراتژیک باشد.

دوره MBA استراتژی یا MBA مدیریت استراتژیک با تصویر کلان (big picture) کسب و کار سر و کار داریم. در واقع این دوره به طراحی تدوین ماموریت و چشم اندازهای کسب در سایه ارزش های آن می‌پردازد.

 

دوره MBA استراتژی موسسه بهار چیست؟

با توجه به گستردگی مهارت‌های مورد نیاز برای احراز سمت‌های مدیریتی استراتژیک، ما در طراحی دوره MBA استراتژی یا به عبارتی دوره MBA مدیریت استراتژیک موسسه بهار تلاش کردیم نگاهی 360 درجه به حوزه مدیریت استراتژیک داشته باشیم. در طراحی دوره MBA استراتژی موسسه بهار، هدف ما ارائه پاسخی مناسب و متناسب برای نیازهای مدیران در این حوزه بوده است.

دوره MBA مدیریت استراتژیک موسسه بهار در ابتدا به مهارت‌های نوین و کاربردی مدیریت و همچنین مبانی و مهارت مدیریت استراتژیک می‌پردازد. در ادامه دانش پژوهان با آشنایی با حوزه مدیریت تحول، آینده پژوهی، مدل‌های ذهنی و همچنین تفکر استراتژیک و نهایتا اجرا و کنترل استراتژی‌ها آماده فعالیت حرفه‌ای در این حوزه خواهند بود.

مدیران استراتژیک می‌بایست به مهارت‌های دیگر تخصص‌ها از جمله بازاریابی، اقتصاد و مدیریت مالی، مذاکره، منابع انسانی و رفتار سازمانی، نیز تسلط داشته باشند که ما در طراحی دوره MBA استراتژی به این موضوعات نیز می‌پردازیم.

 

چرا MBA استراتژی موسسه بهار؟

دانش آموختگان دوره MBA استراتژی موسسه بهار اغلب بالاترین درآمد را در میان همتایان خود دارند. برخی از مزایای دوره MBA استراتژی موسسه بهار به شرح زیر است.

  1. تمایز رقابتی به طور واضحی توسط این دوره ایجاد می‌شود.
  2. اهداف سازمان و راه رسیدن به آنها را تعیین می‌شود.
  3. جايگاه استراتژي در مديريت کلان سازمان را تعیین می‌نماید.
  4. مفاهیم استراتژی، برنامه‌ریزی استراتژیک، تفکر استراتژیک و مدیریت استراتژیک را از یکدیگر تفکیک نموده و کاربرد هریک را توصیف می‌کند.
  5. گامهای اصلی فرآيند مديريت استراتژيک را شناسایی نموده و شیوه پیاده سازی هر یک را تشریح می‌نماید.
  6. ابزارها، تکنيک‌ها و فنون تدوين، اجرا و کنترل استراتژي‏ها در سازمان را در عمل بکار می‌گیرد.
  7. ظرفیت خلاقیت ذهنی در خلق استراتژی‌های جدید و استفاده از ظرفیت های سازمانی را افزایش می‌دهد.

 

مخاطبین MBA استراتژی موسسه چه کسانی هستند؟

از آنجایی که احراز سمت‌های مدیریتی استراتژیک در شرکت بسیار دشوار و پر رقابت است، داشتن مدرکی دال بر دانش آموختگی در این حوزه می‌تواند بسیار ارزشمند باشد که افراد گروه‌های زیر جزو آنان هستند.

  • مدیران و فعالین حوزه استراتژی در کسب و کارها
  • علاقه‌مندان به حوزه مدیریت استراتژیک
  • فعالین حوزه مدیریت استراتژیک که به دنبال احراز سمت مدیر استراتژیک در کسب و کار فعلی خود هستند.
  • مدیران و کارکنان شرکت‌هایی که خدمات مشاوره کسب و کار ارانه می‌دهند.
  • مشاورین حوزه مدیریت استراتژیک 

سرفصل های عمومی دوره

  • سمینار مفاهیم نوین مدیریت
  • مهارتهای نوین و کاربردی مدیریت
  • مدیریت استراتژیک
  • اصول بازاریابی
  • اصول و فنون مذاکره
  • بودجه و مالی
  • اقتصاد و حسابداری
  • نگاه انسانی به سازمان (رویکردها)
  • نگاه انسانی به سازمان (ابزارها)
  • اقتصاد برای مدیران

سرفصل های تخصصی دوره

  • اجرا و کنترل استراتژی ها
  • تفکر استراتژیک
  • مدیریت تحول در سازمان
  • طرح کسب و کار (Business Plan)

اساتید این دوره

دکتر رحیم فرضی پور

دکتر رحیم فرضی پور

دکتری مدیریت
دکتر سعید شهبازمرادی

دکتر سعید شهبازمرادی

دکتری مدیریت - منابع انسانی
دکتر امین اسداللهی

دکتر امین اسداللهی

دکتری مدیریت بازرگانی-گرایش بازاریابی
دکتر علی اسداللهی

دکتر علی اسداللهی

دکتری مدیریت مالی
دکتر مهدی امیرجعفری

دکتر مهدی امیرجعفری

دکتری مدیریت بازاریابی

مشاوره و ثبت نام

به اطلاعات بیشتر در خصوص این دوره نیاز دارید؟ کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند.

ارسال اطلاعات به معنی ثبت نام قطعی نیست، کارشناسان آموزش برای تایید با شما تماس خواهند گرفت.