ده اصل اساسی برای رشد فروش در سازمان ها

فروش دائم رو به رشد و موفقیت‌آمیز همواره دغدغه صاحبان برند و کسب و کار بوده است. در این مطلب به ده اصل اساسی فروش در هر شرایطی پرداخته می‌شود.
مورد اول؛ خوب بشنوید. شنیدن صحبت‌های مشتری و پیداکردن نیازهایش بسیار مهم است.
مورد دوم؛ بیشتر از فروشنده بودن، مشاور باشید. در دنیای امروز فروشندگی چیزی جز مشاوره‌ دادن نیست. اگر محصول شما نیاز مشتریتان را ارضا نمی‌کند سعی کنید تا به او مشاوره درست دهید.
مورد سوم؛ تمرکز روی نیازهای مشتری. نباید تمرکز را روی فروش و ویژگی‌های محصول خودتان بگذارید اگر با نیاز مشتری همپوشانی ندارد.
مورد چهارم؛ متخصص باشید ولی تحقیرآمیز گفتگو نکنید. گاهی اوقات خیلی از محصولات تخصصی هستند و ممکن است مخاطب نداند اصطلاحات و کلمه‌ها چه معنایی دارند لذا روی این ادبیات نباید تمرکز کرد.
مورد پنجم؛ به مشتری زمان و فضا بدهید. اجاره بدهید تا مشتری با فراخ بال فکر کند و گزینه‌های مدنظرش را بررسی نماید و خود انتخاب نماید. این امر خود باعث  تداوم فروش و تکرار خرید و وفاداری مشتری به شکل می‌شود. در واقع در فروش و بازاریابی مدرن این اصطلاح که «تا وقتی تنور داغ است، نان را بچسبان!» نادرست به شمار می‌رود.
مورد ششم؛ تصمیم‌گیری را تسهیل نمائید. حقیقی اوقات گزینه برای انتخاب زیاد است. سعی کنید بر اساس علایق و نیازهای مشتری انتخاب‌ها را به درستی محدود کنید و به وی کمک نمائید.
مورد هفتم؛ تمرکز روی مزایای محصول. برای معرفی یک محصول به مزایا و دستاوردهای استفاده از آن بپردازید و نه معرفی متداول ویژگی‌هایش.
مورد هشتم؛ اطمینان ایجاد کنید. به مشتری کمک کنید تا به شما اعتماد کند اما از عباراتی مثل «به من اعتماد کن» استفاده نکنید چون بار منفی دارد.
مورد نهم؛ مثبت‌نگر و پرشور باشید. طوری با مخاطب برخورد کنید که انگیزه را در صدای شما یا نوشتار شما حس کند و به خود او نیز انرژی مثبت منتقل شود.
مورد دهم؛ داستانی خوب تعریف کنید. طوری رفتار کنید که مشتری بعد از خرید داستانی جذاب داشته باشد. بسیار مفید است که شخص تجربه خرید را برای اطرافیان خود تعریف کند. این خود عملا تبلیغات با کیفیت دهان به دهان برای کمپانی شما انجام می‌شود.

 

گردآورنده: امیرحسین ابری نیا

هم‌رسانی
  • اشتراک گذاری در Facebbok
  • اشتراک گذاری در Twitter
  • اشتراک گذاری در Telegram
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
دیدگاه ها