هنر نگهداشت مشتری

نگهداشت نیروهای حرفه‌ای، چالشی اساسی برای سازمان‌ها است، که نیاز به استراتژی‌های موثر و هنرمندانه دارد.

نگهداشت هنرمندانه را میتوان در چهار بخش بیان کرد:


برای نگهداشت نیرو بررسی هماهنگی میان شغل و شخصیت فرد ضروری است.

چرا که وجود تناسب سنجی میتواند سبب افزایش انگیزه و بهره‌وری نیرو‌ها در سازمان شود.


یکی از وظایف سازمان، شفافیت در شرح وظایف و فرهنگ سازمانی برای نیروها است؛ این امر از ایجاد تناقضات شناختی و هیجانی جلوگیری کرده و باعث اطمینان از هم‌راستایی فرد با اهداف سازمان می‌شود


ایجاد محیطی پویا همراه با آموزش مستمر و توسعه مهارت‌ها، احساس تعلق و وفاداری نیروی انسانی را تقویت کرده و زمینه‌ساز رشد پایدار افراد در سازمان خواهد بود.


مدیریت عملکرد که فرآیندی یکپارچه است، از طریق ارزیابی مداوم عملکرد کارکنان، طراحی

نظام جبران خدمات، به شناسایی ظرفیت‌ها و بهبود کاستی‌ها پرداخته و در نهایت، بهره‌وری سازمانی و وفاداری نیروی انسانی را ارتقا می‌دهد.

هم‌رسانی
  • اشتراک گذاری در Facebbok
  • اشتراک گذاری در Twitter
  • اشتراک گذاری در Telegram