برای اینکه یک نگاه جامع ۳۶۰درجه به کسب و کار خود داشته باشید، لازم است که به شش C (که حرف اول هر زاویه نگاه است) توجه نمائید. C اول همان Corporate یا Company است. همان سازمان یا درون خودمان که میتو...
پیش از مذاکره باید از خود پرسید که مقصود از مذاکره چیست؟ به دنبال رسیدن به هدف هستید یا به دنبال توافق؟ اگر صرفا مقصود رسیدن به توافق است گاهی مجبور میشوید که بیش از حد امتیاز بدهید، حال آنکه مقصو...
تکنولوژی چیست و چه تفاوتی با استراتژی دارد؟ شاید مهمترین تفاوتش با استراتژی آن است که در تکنولوژی خیلی با هدف کاری نداریم. تکنولوژی یا فناوری روش تبدیل دادهها به ستادههاهست. درواقع تکنولوژی با رو...
برای تحلیل صنعتی که در آن در حال کسب و کار هستیم ابزارهای متعددی وجود دارد. از مشهورترین آنها الگوی پنج نیروی رقابت صنعتی پرتر (five forces model) میباشد. اعتقاد مایکل پرتر که از صاحبنامان حوزه م...
یکی از استراتژیهای پایهای و اصلی ما در بازاریابی داده پروموشنهای مختلف است. البته دادن، طراحی و اجرای پروموشنهای مختلف صرفا برای جذب مشتریها با قدرت خرید کم نیست. اصطلاحی در بازاریابی وجود دار...
یکی از استراتژیهای مشارکتی در حوزه بازار، استراتژی جوینت ونچر است. مبنای این استراتژی به اشتراک گذاشتن شایستگیهای دو یا چند شرکت هست به گونهای که همافزایی این دو موجب مواجهه صحیح با تهدیدات محی...
در مباحث منتالی از جمله نظریات مورد توجه دیدگاه برتراند راسل است. راسل بیشتر از نگاهی فیلسوف و جامعهشناس محسوب میشود تا تاریخدان و فعال سیاسی. راسل طبقهبندیای دارد که مبنای آن روانشناسی اجتماع...
در مذاکره نسبت نتایج و منافع به نیازها یه انتظارات یک کسر مهم است. حالتهای مختلف حاصل کسر، نتیجههای مختلفی را معنا میدهد. اگر حاصل کسر ۱ باشد بدین معناست که همان انتظارمان از مذاکره بدست آ...
به طور معمول در شرکتها و موسسهها یعنی مدیریت مجموعه بر آن است که از روشهای کلاسیک مانند اجبار و کنترل و حتی پاداش میتوان بازده کارکنان را بالا برد. این روشها در بهترین حالت ممکن میتوانند بازده...
قانون تجارت کشور برای تمامی فعالیتهای اقتصادی ما قالبهایی تعیین کرده است. از انواع مختلف این قالبها، شرکتهای هفتگانه در قانون تجارت کشور بوجود میآیند....
موضوع چیدمان کارخانه به نحوه قرارگیری فیزیکی تجهیزات و امکانات در یک کارخانه میپردازد و شامل نحوه چیدمان بخشهای مختلف کارخانه، مراکز شغلی و تجهیزات مورد استفاده در فرآیند تبدیل است و نتیجه بررسی...
.زمانیکه رویکرد اصلی برای ورود به بازار، توسعه با توجه به محصولات رقبا است، استراتژی را رقابتی گویند در این نوع استراتژی اکثر مباحث در سطوح ارشد مدیریتی معطوف به راه...