BurgerMenu
Phone
No More Articles

در فضای کسب و کار برای جذب طیف‌های مختلف مشتریان باید استراتژی‌ها و روش‌های قیمت‌گذاری گوناگونی را در پیش گرفت. در حالت کلی می‌توان مشتری‌ها را به دو قسمت اصلی تقسیم کرد. این دسته‌بندی بر اساس میزا...

یکی از طبقه‌بندی‌های معروف در مباحث مدیریتی، طبقه‌بندی گرت مورگان است. بر پایه نظریه این اقتصاددان سازمان از نگاه‌های مختلف شبیه مقوله‌های مختلفی می‌باشد. از نظر یکی از گروه‌ها سازمان به مثابه یک م...

چهار نوع پروژه توسعه محصول

برای مرحله توسعه محصول در یک شرکت می‌توان چند نوع پروژه تعریف کرد:


1.پلتفورم‌های محصول جدید
طراحی پلتفورم جدید در واقع مانند طراحی خانواده جدید...

سریال خانه کاغذی (money heist) به داستان یک سرقت خاص از ضرابخانه ملی اسپانیا می‌پردازد. جدا از مباحث دراماتیک و محتوایی سریال، داستان اجرا در آن بسیار مهم است. از جهت استراتژیک و طرح مدیریتی، این م...

قدرت یکی از عوامل تعیین ساختار سازمانی است. سازمان‌ها و افراد الزاما به شکل عقلایی در پی رسیدن به هدف مشترک نیستند بلکه هدف‌های متفاوتی دارند و همین باعث تعارض‌هایی در سازمان می‌شود.

از شاخ...

دنبال بهترین راه نگردید! بهترین راه وجود ندارد. راه هرکس منحصر به خودش است. بزرگان عرصه صنعت و تجارت، هنر یا ورزش هرکدام راه رشد ویژه خود را داشتند. هرکس باید راه خودش را پیدا کند و برای این کار با...

برای اینکه یک نگاه جامع ۳۶۰درجه به کسب و کار خود داشته باشید، لازم است که به شش C (که حرف اول هر زاویه نگاه است) توجه نمائید. C اول همان Corporate یا Company است. همان سازمان یا درون خودمان که میتو...

پیش از مذاکره باید از خود پرسید که مقصود از مذاکره چیست؟ به دنبال رسیدن به هدف هستید یا به دنبال توافق؟ اگر صرفا مقصود رسیدن به توافق است گاهی مجبور می‌شوید که بیش از حد امتیاز بدهید، حال آنکه مقصو...

تکنولوژی چیست و چه تفاوتی با استراتژی دارد؟ شاید مهمترین تفاوتش با استراتژی آن است که در تکنولوژی خیلی با هدف کاری نداریم. تکنولوژی یا فناوری روش تبدیل داده‌ها به ستاده‌هاهست. درواقع تکنولوژی با رو...

برای تحلیل صنعتی که در آن در حال کسب و کار هستیم ابزارهای متعددی وجود دارد. از مشهورترین آنها الگوی پنج نیروی رقابت صنعتی پرتر (five forces model) می‌باشد. اعتقاد مایکل پرتر که از صاحب‌نامان حوزه م...

یکی از استراتژی‌های پایه‌ای و اصلی ما در بازاریابی داده پروموشن‌های مختلف است. البته دادن، طراحی و اجرای پروموشن‌های مختلف صرفا برای جذب مشتری‌ها با قدرت خرید کم نیست. اصطلاحی در بازاریابی وجود دار...

یکی از استراتژی‌های مشارکتی در حوزه بازار، استراتژی جوینت ونچر است. مبنای این استراتژی به اشتراک گذاشتن شایستگی‌های دو یا چند شرکت هست به گونه‌ای که هم‌افزایی این دو موجب مواجهه صحیح با تهدیدات محی...

  • وبلاگ

در مباحث منتالی از جمله‌ نظریات مورد توجه دیدگاه برتراند راسل است. راسل بیشتر از نگاهی فیلسوف و جامعه‌شناس محسوب می‌شود تا تاریخدان و فعال سیاسی. راسل طبقه‌بندی‌ای دارد که مبنای آن روانشناسی اجتماع...

در مذاکره نسبت نتایج و منافع به نیازها یه انتظارات یک کسر مهم است.
حالت‌های مختلف حاصل کسر، نتیجه‌های مختلفی را معنا می‌دهد. اگر حاصل کسر ۱ باشد بدین معناست که همان انتظارمان از مذاکره بدست آ...

به طور معمول در شرکت‌ها و موسسه‌ها یعنی مدیریت مجموعه بر آن است که از روش‌های کلاسیک مانند اجبار و کنترل و حتی پاداش میتوان بازده کارکنان را بالا برد. این روش‌ها در بهترین حالت ممکن می‌توانند بازده...

عضو ماهنمامه بهار شوید

اخبار و اطلاعات دوره ها در ایمیل شما

لطفا یک ایمیل صحیح وارد کنید
{captcha:body} {captcha:validation}