یک مثال دیگه از گوریلا مارکتینگ را میتوانید در ادامه بخوانید... “آدیداس در یک حرکت خلاقانه، کفش‌های ورزشی خود را بدون تبلیغات رسمی در خیابان‌های شلوغ شهر رها کرد. مردم به‌طور طبیعی شروع به اشتراک‌گذاری تصاویر آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی کردند. این اقدام ساده اما تاثیرگذار، توجه زیادی جلب کرد و برند آدیداس را با کمترین هزینه، به یک موضوع داغ در آن زمان تبدیل کرد.”

ایموجی‌ها به‌عنوان تصاویر دیجیتالی، برای بیان ایده‌ها، اشیا یا احساسات در ارتباطات فناوری‌محور به‌کار می‌روند. این تصاویر، چه در تعاملات روزمره مصرف‌کنندگان و چه در ارتباطات شرکت‌ها با مشتریان، به‌طور گسترده‌ای استفاده می‌شوند. تا فوریه 2024، تعداد 3782 ایموجی (شامل رنگ‌های مختلف پوست و پرچم‌ها) در صفحه‌کلیدهای چندپلتفرمی ثبت شده‌اند.

تحقیقات بازار به سازمان امکان می‌دهد با اطلاعات دقیق از بازار و مشتریان، استراتژی‌های موثرتری را اتخاذ کند. تصمیمات مبتنی بر داده با بهره‌گیری از فناوری و ابزارهای مدرن، داده‌های جمع‌آوری شده از تحقیقات بازار را به تصمیمات تجاری موثر تبدیل می‌کند. و نهایتاً در افزایش بهره‌وری و تطابق سازمان با نیازهای متغیر بازار تأثیرگذار است.

مهندسی فروش به معنای طراحی و اجرای استراتژی‌ها و فرآیندهایی است که منجر به افزایش فروش محصولات یا خدمات شرکت می‌شود بازاریابی به معنای برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌هایی است که به تبلیغات، تحقیقات بازار، و ساخت و ارتقاء برند می‌پردازد. نتیجه پیوستگی فروش مهندسی شده و بازاریابی، فروش بیشتر درکنار پاسخ به نیاز‌های مشتری است.

توسعه کسب و کار با مدیریت بازاریابی به معنای بهبود عملکرد و رشد کسب و کار از طریق استفاده از استراتژی‌ها و تکنیک‌های بازاریابی می‌باشد. این رویکرد ارتباط موثر با مشتریان را تسهیل می‌کند، ابزارهایی برای ایجاد تجربه بهتر برای مشتری و جلب توجه بازار را فراهم می‌آورد.

مارکتینگ چالش‌ها و فرصت‌های کلیدی کسب و کار را مدیریت می‌کند. از تحلیل بازار تا ارتباط با مشتری، موجب موفقیت و بهره‌وری بیشتر می‌شود

تحقیقات بازار، فرایندی است که به کمک جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات، نیازها، ترجیحات و رفتارهای مشتریان و بازارهای مختلف را درک کرده و اطلاعات مفیدی برای تصمیم‌گیری‌های استراتژیک در کسب و کار فراهم می‌کند.

تحقیقات بازار یک ابزار قدرتمند، برای جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات در مورد مشتریان، رقبا، و شرایط بازار است.