کارآفرینی مفهوم راهبردی در حوزه مدیریت است که به توانایی افراد و سازمانها اشاره دارد که از تجربیات و چالشهای مختلفی که در طول فعالیتهای کاری خود به دست میآورند، به راهکارهای نوآورانه برای بهبود عملکرد، توسعه نوآوری و رشد سازمانی دست پیدا کنند.با ریسکپذیری و انعطاف در مواجهه با چالشهای مختلف، در مسیری که در آن فرد به عنوان کارآفرین موفق، کسب و کارهای جدید را راهاندازی میکند و به ارزشآفرینی برای خود و جامعه میپردازد.خلاقیت و تسلط بر مهارتهای مدیریتی به عنوان ابزارهایی برای تبدیل ایدههای نوآورانه به کسب و کار عمل میکنند .در واقع، تجربیاتی که افراد از فرآیند نوآوری به دست میآورند، میتواند به عنوان انگیزه و پایهای برای ایجاد کارآفرینی و پویایی مداوم در کسب و کارهایشان عمل کند.از تجربه به کار آفرینی به این معنی است که فرد به طور پیوسته از تجربیات خود و دیگران یاد میگیرد و بر اساس آنها تغییرات و بهبودهایی در کسب و کار خود ایجاد میکند تا با شرایط متغیر بازار و رقبا رقابت کند و رشدی پایدار داشته باشد.