• MBA

مزایای MBA از دیگاه دانش آموختگان در دنیای امروز

در گذشته، تحقیقات گسترده‌ای در زمینه MBA انجام شد و نتایج جالبی حاصل شد که در کتابی با عنوان "MBA: راهی برای ساختن آینده" مورد بحث قرار گرفت. این کتاب شامل تجربیات شخصی، مطالعات سایت‌های خارجی، و مصاحبه با فارغ التحصیلان داخلی و خارجی این رشته بوده است. نتایج این تحقیقات نشان داده است که MBA نه تنها مهارت‌های تخصصی مدیریتی را در افراد تقویت می‌کند، بلکه به شدت بر روی نگرش و رویکرد شخصی افراد تأثیر گذار است.

این مزایا به چهار دسته طبقه‌بندی شد:

اولین مورد "تغییر نگرش" بود که در واقع افراد معتقد بودند که پس از گذراندن دوره، دنیا را به شکل دیگری میبینند.
با اینکه هدف فرد از ورود به دوره ممکن است " تغییر اجرایی در مهارت های فردی " نباشد ، اما در نهایت، در ارتباطات شخصی خود، مدیریت اتفاقات شخصی، و بسیاری از جوانب دیگر قوی ترخواهد شد.


سومین مورد، که شامل "مهارت‌های جنرالی مدیریتی" است، به افراد کمک می‌کند تا مدیران قوی‌تری باشند و تصمیمات بهتری بگیرند. افرادی که از تأثیرات MBA می‌گویند معتقدند در دیدگاه خرد این تغییرات ممکن است مشهود نباشد اما در کلان خواهید دید که تصمیمات بهتری میگیرند.


چهارمین مورد "دانش و مهارت های مدیریتی" است. مانند: دانش بازاریابی، مهارت مدیریت منابع انسانی، دانش استراتژی و... که این مورد به ویژه برای افرادی که بعد از گذراندن MBAجنرال وارد گرایش ها میشوند حائز اهمیت بیشتری است زیرا هدف آنها تمرکز بیشتر بر روی آن است.

هم‌رسانی
  • اشتراک گذاری در Facebbok
  • اشتراک گذاری در Twitter
  • اشتراک گذاری در Telegram
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
دیدگاه ها