گوریلا مارکتینگ به روش سامسونگ

یک مثال دیگه از گوریلا مارکتینگ را میتوانید در ادامه بخوانید... “آدیداس در یک حرکت خلاقانه، کفش‌های ورزشی خود را بدون تبلیغات رسمی در خیابان‌های شلوغ شهر رها کرد. مردم به‌طور طبیعی شروع به اشتراک‌گذاری تصاویر آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی کردند. این اقدام ساده اما تاثیرگذار، توجه زیادی جلب کرد و برند آدیداس را با کمترین هزینه، به یک موضوع داغ در آن زمان تبدیل کرد.”

گوریلا مارکتینگ یا بازاریابی چریکی نوعی از بازاریابی است که با انجام روش های غیرمنتظره و با بر‌هم زدن نظم موجود در تبلیغات توجه مخاطبان را به خود جلب می کند و در آن، برای پیروزی باید به شیوه‌ی غافلگیرانه عمل کرد.
ایده کلی در مورد گوریلا مارکتینگ در سال ۱۹۸۴ میلادی و توسط آقای جِی کانراد لوینسون، نویسنده کتاب‌ بازاریابی چریکی شکل گرفت.
او در کتابش بیان می کند :
هدف از بازاریابی چریکی استقاده از تاکتیک های نا‌متعارف برای تبلیغات با بودجه اندک است.
در کمپین جدید سامسونگ برای گوشی‌های Z Flip و Z Fold، این برند با یک حرکت خلاقانه، صندلی‌های مترو را به شکل گوشی‌های تاشو خود طراحی کرد. این اقدام جالب و غیرمنتظره، نمونه‌ای از گوریلا مارکتینگ است.
که با هزینه کم، تاثیری بزرگ در ذهن مخاطب ایجاد کرد و فروش این محصولات را به شکل قابل توجهی افزایش داد.