مهندسی فروش به معنای طراحی و اجرای استراتژیها و فرآیندهایی است که منجر به افزایش فروش محصولات یا خدمات شرکت میشود بازاریابی به معنای برنامهریزی و اجرای فعالیتهایی است که به تبلیغات، تحقیقات بازار، و ساخت و ارتقاء برند میپردازد. نتیجه پیوستگی فروش مهندسی شده و بازاریابی، فروش بیشتر درکنار پاسخ به نیازهای مشتری است.
چه چیزی ارائه بدهیم که مشتری آن را دوست داشته باشد؟
امروزه مهندسی فروش به این میپردازد که مشتری به محصول یا خدمتی عللاقمند میشود که نیاز او را بر طرف کند. مهندسی فروش در واقع اولویت قرار دادن نیاز و خواسته ی مشتری است.حال پاسخ به سوال ( چه چیزی ارائه دهیم که مشتری آن را دوست داشته باشد؟ )، با شناخت نحوه ی اتصال محصول به نیاز مشتری، که در جعبه ابزاری به نام مارکتینگ نهفته است میسر میشود.وقتی که ما در بازاریابی در مسیر درستی پیش برویم فروش مهندسی شده میشود، فروشی که از آن به عنوان میوهی درخت بازاریابی یاد میشود.
پست های ویژه
جذب نیرو از جایگاه شغلی شروع می شود
1404/03/19
مدیریت دو سویه
1404/03/17
چالش تامین مالی برای مدیران میانی
1404/03/13
آخرین پست ها
بدون ریسک، پیشرفتی در کار نیست!
1404/05/27
پس از بحران، پیش از آینده
1404/05/21