- صفحه اصلی
- مجله آنلاین
- نقش تحقیقات بازار در تصمیم گیری
نقش تحقیقات بازار در تصمیم گیری
تحقیقات بازار، فرایندی است که به کمک جمعآوری و تحلیل اطلاعات، نیازها، ترجیحات و رفتارهای مشتریان و بازارهای مختلف را درک کرده و اطلاعات مفیدی برای تصمیمگیریهای استراتژیک در کسب و کار فراهم میکند.
تحقیقات بازار یک فرآیند اساسی در جهت بهبود عملکرد و تصمیمگیریهای موثر در کسب و کارهاست.
این فرآیند شامل تعیین هدفها، انتخاب روشهای تحقیقاتی، جمعآوری و تحلیل دقیق دادهها، و ارائه توصیههای استراتژیک به کسب و کارها میشود.تحقیقات بازار اطلاعات ارزشمندی را از مشتریان و بازار جمعآوری میکند و به کسب و کارها کمک میکند تا با دقت بیشتر به بازار نگاه کنند و تصمیمات خود را بر اساس دادههای قوی و قابل اعتماد بگیرند.
میتوان گفت هدف از تحقیقات بازار مشخص کردن سوالات محققانه و هدفهای دقیق تحقیقات بر اساس نیازهای کسب و کاراست.
پست های ویژه
جذب نیرو از جایگاه شغلی شروع می شود
1404/03/19
مدیریت دو سویه
1404/03/17
چالش تامین مالی برای مدیران میانی
1404/03/13
آخرین پست ها
بدون ریسک، پیشرفتی در کار نیست!
1404/05/27
پس از بحران، پیش از آینده
1404/05/21