تحقیقات بازار و تصمیمات مبتنی بر داده

1403/02/25
تحقیقات بازار به سازمان امکان می‌دهد با اطلاعات دقیق از بازار و مشتریان، استراتژی‌های موثرتری را اتخاذ کند. تصمیمات مبتنی بر داده با بهره‌گیری از فناوری و ابزارهای مدرن، داده‌های جمع‌آوری شده از تحقیقات بازار را به تصمیمات تجاری موثر تبدیل می‌کند. و نهایتاً در افزایش بهره‌وری و تطابق سازمان با نیازهای متغیر بازار تأثیرگذار است.

تحقیقات بازار و تصمیمات مبتنی بر داده در سازمان نمایانگر اهمیت اطلاعات در فرآیند تصمیم‌گیری است.

این دو عنصر با هم تلفیق می‌شوند تا سازمان‌ها را قادر سازند که از داده‌ها بهره‌مند شده و تصمیماتی هوشمندانه براساس تحلیل دقیق بازار بگیرند.تحقیقات بازار به عنوان ابزار اصلی، الگوها و رفتارهای مشتریان را بررسی میکند تا اطلاعات دقیق و جامعی از بازار و جامعه هدف فراهم آورد.تحقیقات بازار با ارائه تجزیه و تحلیل دقیق از بازار، الگوها و نیازهای مشتریان، به سازمان امکان می‌دهد تا بهترین استراتژی‌ها و راهکارهای بازاریابی را اتخاذ کند. این تحقیقات نه تنها مسیرهای جدید را برای تبلیغات و بازاریابی باز می‌کند بلکه در تدوین محصولات و خدمات نیز راهنمای مهمی محسوب می‌شود.