نگاه 360 درجه به کسب و کار

برای اینکه یک نگاه جامع ۳۶۰درجه به کسب و کار خود داشته باشید، لازم است که به شش C (که حرف اول هر زاویه نگاه است) توجه نمائید. C اول همان Corporate یا Company است. همان سازمان یا درون خودمان که میتوان آن را به عنوان اصلی‌ترین مورد درنظر گرفت. خیلی از سازمان‌ها که تمام ابعاد وجودی سازمان خود را می‌شناسند از جمله نیروی انسانی، استراتژی‌ها، ساختارها، تکنولوژی‌ها و... بر این باورند که اطلاعات کاملی از کسب و کار دارند. منتها برندهای موفق بر این باورند که باید علاوه بر تسلط بر جزئیات همواره آن شش C را مورد بررسی قرار داد. C دوم Customer یا مشتریست. محصولات یا خدمات در گرو ارائه‌شدن به مشتریان موجب رشد و نمو کسب و کار مربوطه می‌شوند. بدون چنین تبادلی عملا بیزنس وجود نخواهد داشت لذا شناخت دقیق مشتریان، نوع رفتارشان، مدل ذهنیشان، سبک خریدشان و تمام آنچه که به آن علاقه‌مند هستند و دسته‌بندی‌شان از لحاظ جغرافیایی و تیپ‌های شخصیتی بسیار حائز اهمیت است و یکی از ارکان اساسی کسب و کار را شکل می‌دهد.

از کلاس آنلاین دکتر بهنود الله وردی

هم‌رسانی
  • اشتراک گذاری در Facebbok
  • اشتراک گذاری در Twitter
  • اشتراک گذاری در Telegram
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
دیدگاه ها