بهترین مدارس کسب و کار دنیا کدامها هستند؟ (بخش یکم)

همانطور که در مطالب قبلی به تعریف مدارس کسب و کار پرداختیم و با تعریف و انواع آن‌ها آشنا شدیم، در این متن به بررسی برترین مدارس کسب و کار دنیا در سال 2020 بر اساس رتبه‌بندی QS می‌پردازیم.

 

  1. دانشگاه Harvard

دانشگاه هاروارد یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی در ماساچوست است. هاروارد در سال 1636 تاسیس و به اسم اولین خیرخواه خود، روحانی جان هاروارد نامگذاری شد. این دانگشاه قدیمی‌ترین موسسه آموزش عالی در ایالات متحده است از معتبرترین موسسات آموزشی جهان است.

مدرسه کسب و کار دانشگاه هاروارد در بخش‌های زیر دوره ارائه می دهد: حسابداری، مشاوره، تجارت الکترونیکی، اقتصاد، کارآفرینی، مدیریت مالی، مدیریت عمومی، مدیریت مراقبت های بهداشتی، مدیریت منابع انسانی، تجارت بین المللی، رهبری سازمان، مدیریت تولید و فناوری، بازاریابی، مدیریت پروژه و غیره. شهریه تمام وقت آن است حدود 75000 دلار در سال. در زمان فارغ التحصیلی، 77.30 درصد از فارغ التحصیلان برنامه تمام وقت، شاغل هستند.

 

  1. مدرسه کسب و کار INSEAD

INSEAD  یک مدرسه بازرگانی فارغ التحصیل با موقعیت هایی در اروپا (فرانسه) و مرکزیت پاریس، آسیا (سنگاپور)، خاورمیانه (ابوظبی) و آمریکای شمالی (سانفرانسیسکو) است. این مدرسه کسب و کار در سال 1957 توسط ژرژ دوریوت "پدر سرمایه داری خطرپذیر" به همراه کلود جانسن و اولیویه ژیسکار با هدف پرورش مدیران موفق تاسیس شد و بودجه اصلی موسسه توسط اتاق بازرگانی پاریس تأمین می شد.

INSEAD دوره MBA تمام وقت، دوره MBA اجرایی (EMBA)، برنامه کارشناسی ارشد در امور مالی، دوره دکترای مدیریت، دوره برنامه کارشناسی ارشد در مدیریت و انواع دوره‌های آموزش اجرایی را ارائه می دهد.

 

  1. مدرسه کسب و کار London

مدرسه کسب و کار لندن (LBS) یک مدرسه بازرگانی و یک کالج زیرمجموعه دانشگاه فدرال لندن است. این موسسه در سال 1964 تاسیس شد و مدرک کارشناسی ارشد مدیریت و کارشناسی ارشد امور مالی ، MBA و DBA را اعطا می کند. شعار آن "تأثیر شگرف بر شیوه تجارت جهان" است. مدرسه کسب و کار لندن به طور مداوم در میان بهترین مدارس کسب و کار جهان قرار دارد. پردیس اصلی در ساسکس پلاس در لندن واقع شده است. این موسسه یک پردیس ثانویه در دبی هم دارد که به آموزش اجرایی و EMBA دبی اختصاص دارد.

 

  1. دانشگاه MIT

انستیتوی فناوری ماساچوست (MIT) یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی در ماساچوست می‌باشد. این موسسه که تعدادی پردیس ثانویه در خارج از آمریکا نیز دارد، همچنین بر آموزش آزمایشگاهی و صنعتی در علوم و مهندسی کاربردی تأکید کرد و نقشی اساسی در توسعه بسیاری از جنبه های علوم مدرن ، مهندسی ، ریاضیات و فناوری داشته است و به دلیل نوآوری و قدرت علمی بسیار مشهور است.

مدرسه کسب و کار MIT در زیرگروه‌های حسابداری، اقتصاد، کارآفرینی، مدیریت امور مالی، مدیریت عمومی، مدیریت منابع انسانی، مدیریت صنعتی، تجارت بین المللی، مدیریت تولید و عملیات، رفتار سازمانی، مدیریت زنجیره تأمین و غیره دوره ارائه می‌دهد. شهریه تمام وقت آن حدود 78000 دلار در سال است و در زمان فارغ‌التحصیلی ، 79.30 درصد از فارغ التحصیلان برنامه تمام وقت شاغل هستند.

 

  1. دانشگاه Stanford

دانشگاه استنفورد یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی در کالیفرنیا است که توسط بسیاری از نشریات مهم آموزشی همواره در میان معتبرترین دانشگاههای جهان قرار دارد.

این دانشگاه در سال 1885 توسط للاند و جین استنفورد به یاد تنها فرزندشان، للاند استنفورد جونیور، تاسیس شد که سال قبل بر اثر تب حصبه در 15 سالگی درگذشت. این دانشگاه اولین دانش‌جویان خود را در اول اکتبر 1891 به عنوان یک موسسه آموزشی پذیرفت.

دانشکده کسب و کار دانشگاه استنفورد دوره در رشته‌هایی مثل حسابداری، تجارت الکترونیکی، کارآفرینی، مدیریت عمومی ، مدیریت مراقبت‌های بهداشتی، مدیریت تولید و فناوری، MBA بازاریابی، رفتار سازمانی ، مدیریت پروژه، سیاست های عمومی، تجارت ورزشی و غیره ارائه می‌دهد. شهریه آن تمام وقت حدود 74000 دلار در سال است که در زمان فارغ التحصیلی، 67.50 درصد از فارغ التحصیلان برنامه تمام وقت شاغل هستند.

 

 

گردآورنده: جواد عیسی زاده

هم‌رسانی
  • اشتراک گذاری در Facebbok
  • اشتراک گذاری در Twitter
  • اشتراک گذاری در Telegram
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
دیدگاه ها