چطور با ابزار7 اس موجب رشد سازمان خود شویم؟

یکی از ابزارهای کارا برای رشد درونی سازمان ابزار 7S (هفت اس) می‌باشد. حدود سال ۱۹۸۰ گروه مشاورین مکنزی از این ابزار رونمایی کردند. این فریمورک شامل ۷ عامل داخلی سازمان است که با تصحیحشان موجب پیشرفت سازمان یا کسب و کارمان خواهند شد.

S اول به Structure (ساختار) برمی‌گردد. منظور از ساختار همه فعالیت‌هایی‌ست که هماهنگی بین بخش‌های سازمان را انجام می‌دهد و به حیطه اختیارات تمام بخش‌های سازمان نیز می‌پردازد.

مورد دوم Strategy (راهبرد) است که در واقع چگونگی رسیدن به اهداف سازمان است. مورد بعد System است؛ کلیه فرآیندها و روش‌هایی که برای رسیدن به اهداف سازمانمان می‌خواهیم به آن دست پیدا کنیم.

مورد چهارم Skills (مهارت‌ها) است که به همه مهارت‌های فردی یا جمعی و سازمانی که نیاز داریم تا با آن فرآیندهای کسب و کار را پیش ببریم، برمی‌گردد. مورد بعد Styles (شیوه‌ها) می‌باشد. این مورد شامل سبک‌ها و روش‌های مدیریتی، روش‌های انجام کار و فرآیندها جزو این بخش می‌باشد.

بیشتر بخوانید: دوره دیجیتال مارکتینگ

مورد شش، Shared Value یا ارزش ‌های مشترک است. در هر سازمان سلسله ارزش‌هایی وجود دارد که همان بیانیه ارزش‌ها هستند. می‌توان آن‌ها را اهداف برتر یا خط قرمزهای سازمان نیز نامید. مورد آخر هم Staff یا کارکنان سازمان است. کلیه نیروهای انسانی جدا از تعداد یا حیطه‌کاری در این دسته قرار می‌گیرند.

از این هفت عامل برای بهبود جنبه‌های گوناگون سازمان استفاده کرد. از جمله بالابردن کارایی یا مدیریت تغییرات در یک سازمان و در واقع برای پر کردن خلاهای موجود در مسیر رسیدن به اهداف سازمان می‌توان از این عوامل کمک گرفت.

گردآورنده: امیرحسین ابری نیا

هم‌رسانی
  • اشتراک گذاری در Facebbok
  • اشتراک گذاری در Twitter
  • اشتراک گذاری در Telegram
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
دیدگاه ها