برند چه ابعادی دارد؟

سلسله مراتب برند چیست؟ دقت به وجهه‌های گوناگون یک برند یک اصل متداول برای هرکس که به ادبیات مدیریت و برندینگ آشناست، می‌باشد.

سلسله مراتب برند یا hierarchy of branding شامل ۶ بعد می‌باشد. آگاهی از برند، اطلاعات جامع از برند، تصویر برند، تجربه برند، وفاداری به برند و  معنویت برند. ارتباط این شش مورد که سلسله مراتب برند می‌باشند، بسیار حائز اهمیت است. سه بخش اول یعنی؛ Brand awareness, Brand knowledge, Brand image ارتباطی مستقیم با سهمی دارند که در ذهن مخاطبان از سوی آن برند بدست آمده است که اصطلاح mind share هم به آن اطلاق می‌گردد. اما دو وجهه Brand image و Brand experience به market share یا سهم بازار و مارکتینگ برمی‌گردند. Heart share یا یعنی که از قلب مخاطبان برای یک برند و کسب ‌و کاری موفق شکل می‌گیرد هم به دو وجهه Brand experience و Brand loyalty وابسته است. اما در دو مرحله آخر یعنی Brand loyalty و‌ Brand spirituality عملا برند سهمی از اجتماع دارد و یا حتی سرمایه‌‌ای اجتماعی محسوب می‌گردد.

مطلب از: امیرحسین ابری نیا

هم‌رسانی
  • اشتراک گذاری در Facebbok
  • اشتراک گذاری در Twitter
  • اشتراک گذاری در Telegram
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
دیدگاه ها