مقایسه مفاهیم بازاریابی با خواستگاری!

 در یکی از کلاس‌های دانشگاه استنفورد استاد مفاهیم مربوط به بازاریابی را به صورت زیر برای دانشجویان خود توضیح داد. شما در یک مهمانی، یک دخترِ بسیار زیبا رو می‌بینید و ازش خوشتون میاد. بلافاصله میرید پیشش و میگین: من پسر ثروتمندی هستم. با من ازدواج کن!

به این میگن بازاریابی مستقیم

 

شما در یک مهمانی به همراه دوستتون یه دختر بسیار زیبا رو می‌بینید و ازش خوشتون میاد. بلافاصله یکی از دوستاتون میره پیش دختره. به شما اشاره میکنه و میگه: اون پسر ثروتمندیه، باهاش ازدواج کنم!

به این میگن تبلیغات

شما در یک مهمانی یک دختر بسیار زیبا رو می‌بینید و ازش خوشتون میاد. بلافاصله میرید پیشش و شماره تلفنشو می گیرید. فردا باهاش تماس میگیرید و میگین: من پسر بسیار ثروتمندی هستم. با من ازدواج کن!

به این میگن بازاریابی تلفنی

 

شما در یک مهمانی یک دخترِ بسیار زیبا رو می‌بینین و ازش خوشتون میاد. بلافاصله کراواتتون رو مرتب می‌کنید و میرین پیشش. اون رو به یک نوشیدنی دعوت می‌کنید. وقتی کیفش میوفته براش از روی زمین بلند می‌کنید. در آخر هم براش درب ماشین رو باز می‌کنید و اون دختر رو به یک سواری کوتاه دعوت می‌کنید. میگین: در هر حال، من پسر ثروتمندی هستم. با من ازدواج می‌کنی؟

 به این میگن روابط عمومی

بیشتر بخوانید: 7 مورد از جاذبه‌های اثرگذار تبلیغاتی در استراتژی تبلیغات

 

شما در یک مهمانی یک دخترِ بسیار زیبا رو می‌بینید که داره به سمت شما میاد و میگه: شما پسر ثروتمندی هستی. با من ازدواج می کنی؟

به این میگن شناسایی علامت تجاری شما توسط مشتری

 

شما در یک مهمانی یک دختر بسیار زیبا رو می‌بینید و ازش خوششتون میاد. بلافاصله میرین پیشش. میگین: من پسر ثروتمندی هستم. با من ازدواج کن! بلافاصله او هم یک سیلی جانانه نثار شما میکنه.

به این میگن پس‌زدگی توسط مشتری

 

شما در یک مهمانی یک دخترِ بسیار زیبا رو می‌بینید و ازش خوشتون میاد. بلافاصله میرین پیشش و میگین: من پسر ثروتمندی هستم. با من ازدواج کن! و اون بلافاصله شما را به همسرش معرفی می‌کنه!

به این میگن شکاف بین عرضه و تقاضا

شما در یک مهمانی یک دختر بسیار زیبا رو می‌بینید و ازش خوشتون میاد ولی قبل از اینکه حرفی بزنید شخص دیگه‌ای پیدا میشه و به دختره میگه: من پسر ثروتمندی هستم. با من ازدواج کن!

به این میگن از بین رفتن سهم توسط رقبا

 

شما در یک مهمانی یک دخترِ بسیار زیبا رو می‌بینید و ازش خوشتون میاد ولی قبل از اینکه بگی من پسر ثروتمندی هستم با من ازدواج کن، همسرتون پیداش میشه!

به این میگن منع ورود به بازار

درصد بالایی از موفقیت در کار و زندگی شخصی شما به توانایی شما در برقراری ارتباط موثر با دیگران بستگی خواهد داشت. هوش اجتماعی و توانایی برقراری ارتباط، گفتگو، مذاکره و متقاعد کردن دیگران از بهترین نمونه‌های هوش و ذکاوت است. ارزشمندترین کالا در دنیا طلا و الماس نیست بلکه جذب کردن دیگران است. اعتبار شما یعنی چگونگی تفکر و صحبت کردن مردم درباره شما، زمانی که کنار آن حضور ندارید. این ارزشمندترین سرمایه فردی و حرف‌های شماست. این امر مجموعه تاثیرات زمانی است که مردم وقتشان را با شما سپری می‌کنند بر آن‌ها می‌گذارید.

اگر با هر فرد از راهش وارد شوید، هر کاری می‌توانید بکنید. جرج برنارد شاو

برای آشنایی با دوره MBA بازاریابی موسسه بهار، اینجا را کلیک کنید.

از کتاب مولتی ویتامین مدیران

دکتر فاطمه کبیری فر

هم‌رسانی
  • اشتراک گذاری در Facebbok
  • اشتراک گذاری در Twitter
  • اشتراک گذاری در Telegram
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
دیدگاه ها