با شناخت عمیق از راهکارهای فروش، مدیران میتوانند به بهبود موثری در فرآیند فروش بپردازند و با بهرهگیری از تکنولوژیهای نوین، نقاط ضعف را تشخیص داده و بهبودهای لازم را اعمال کنند.اهمیت شناخت راهکارهای فروش در بازارهای رقابتی بیشتر مشهود است. تغییرات مداوم در سلایق مشتریان، روشهای خرید متغیر، و ورود فناوری به عنوان یک عامل کلیدی، نشاندهنده ضرورت آشنایی با رویکردهای نوین در فروش است.شناخت و مواجهه با چالشهای فعلی و آینده، به مدیران و کارشناسان فروش این امکان را میدهد که با تعامل مناسب با بازار، بهبودهای لازم را در استراتژیها و راهکارهای فروش خود اعمال کنند و رویکردهای نوآورانه را در مدیریت تجارت اجرا کنند.شناخت راهکار های فروش مانند: داشتن نقشه ی گنج، در جنگل کسب و کار ها است.