استراتژی اقیانوس آبی چیست و چطور باعث پیروزی ما میشود؟ (بخش دوم)

در مطلب قبل به بیان معنای اقیانوس آبی و اقیانوس سرخ در کسب و کار پرداختیم و به سه تفاوت استراتژی در هر کدام از این دو حوزه اشاره شد. در این ویدیو به ادامه بحث قبل می پردازیم.
مجموع مورد چهارم و پنجم را می‌توان بدین گونه تعریف کرد که در استراتژی اقیانوس سرخ بین هزینه یا ارزش یک کدام را انتخاب می‌کنند و در واقع بین این دو برای مخاطب تمایزی قائل می‌شوند اما استراتژی اقیانوس آبی بیان می‌کند که می‌توان هزینه را کاهش داد و در عین حال ارزش را بالا برد. برای مثال کمپانی‌های شیائومی و هواوی هم اسمارت فون با کیفیت بالا و در عین حال با قیمت پایین ارائه دادند. در صنعت خودروسازی تولید خودروی ارزان برای همه اقشار جامعه توسط فورد، خودرو در نوع‌ها و رنگ‌های متفاوت توسط جنرال موتورز و خودروهای کم مصرف ژاپنی با قیمت پایین و کیفیت بالا مثال‌های خوبی از این موردند.

پس در نتیجه می‌توان گفت که در اقیانوس آبی باید با گونه‌های متفاوت یا تحول سازمانی هزینه کمتری را خرج کنید و ارزش بیشتری بیافرینید تا بتوانید از فضای اقیانوس قرمز فاصله بگیرید و در نظر داشته باشید که هر اقیانوس آبی .یک روز به اقیانوس سرخ تبدیل می شود

هم‌رسانی
  • اشتراک گذاری در Facebbok
  • اشتراک گذاری در Twitter
  • اشتراک گذاری در Telegram
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
دیدگاه ها