نوآوری همیشه به معنای کشف یا خلق یک ایده کاملاً جدید نیست.
گاهی کافی است بازنگری دقیقتر به فرآیندها و روشها، تغییراتی اصولی ایجاد کنیم.
بسیاری از کسبوکارهای موفق امروزی، نه با ایدهای کاملاً بدیع، بلکه با استفاده از کپیهای خلاقانه و تلفیق آنها با فناوریهای نوین توانستهاند به رشد چشمگیری برسند.
نمونه های موفقی مانند دیجیکالا، اسنپ، آپارات ،دیوار و... با کپیهای خلاقانه و بومیسازی ایدههای جهانی توانستهاند به جایگاه بالایی برسند.
از گذشته تا به امروز، یک تله ذهنی رایج این بوده است که:
«کپی کردن اشتباه است».
اما تاریخ کسبوکار نشان داده است که با الهام گرفتن از ایدههای جهانی و بومیسازی آنها، میتوان نوآوریهای قابلتوجهی ایجاد کرد.