نوآوری در کسب و کار

DBA
1403/10/10
نوآوری فرآیندی است که طی آن ایده‌ها، روش‌ها یا محصولات جدید به‌وجود می‌آیند یا موارد موجود به شیوه‌ای خلاقانه و بهبود یافته بازتعریف می‌شوند. نوآوری صرفاً خلق کردن نیست ؛ بازنگری هوشمندانه نیز می‌تواند آغازگر یک تحول باشد.

نوآوری همیشه به معنای کشف یا خلق یک ایده کاملاً جدید نیست.

گاهی کافی است بازنگری دقیق‌تر به فرآیندها و روش‌ها، تغییراتی اصولی ایجاد کنیم.

بسیاری از کسب‌وکارهای موفق امروزی، نه با ایده‌ای کاملاً بدیع، بلکه با استفاده از کپی‌های خلاقانه و تلفیق آن‌ها با فناوری‌های نوین توانسته‌اند به رشد چشم‌گیری برسند.
نمونه های موفقی مانند دیجی‌کالا، اسنپ، آپارات ،دیوار و... با کپی‌های خلاقانه و بومی‌سازی ایده‌های جهانی توانسته‌اند به جایگاه بالایی برسند.


از گذشته تا به امروز، یک تله ذهنی رایج این بوده است که:

«کپی کردن اشتباه است».

اما تاریخ کسب‌وکار نشان داده است که با الهام گرفتن از ایده‌های جهانی و بومی‌سازی آن‌ها، می‌توان نوآوری‌های قابل‌توجهی ایجاد کرد.