. مهارت در تصمیمگیری ، کلید موفقیت در مسئولیت اجتماعی
تصمیمات تنها بر کسبوکار ما تأثیر نمیگذارند؛ آنها بر جامعه، محیط زیست، و حتی ذهن مشتریان نیز اثرگذارند، که تعیینکننده جایگاه سازمان ما در آینده است.
. ذهن مشتری بخشی از محیط زیستی است .
ذهن افراد هم بخشی از محیط زیست است و ما در مسیولیت اجتماعی باید خود را بخشی از محیط زیست ببینیم نه نیرویی مسلط بر آن.
. مسئولیت اجتماعی در سطوح ذهن
تحقیقات نشان میدهد که ایجاد تأثیر مثبت بر ذهن و قلب مشتری، کلیدی برای اعتمادسازی ،افزایش وفاداری و ایجاد برند پایدار است.
. فقط خریدار،مشتری نیست!
هر کسی که از محصولات یا خدمات ما تأثیر میگیرد، در زنجیره مشتریان ما است. در حقیقت کسب و کار ما به مشتریان خود وابسته است و مدیریت این روابط، عامل اصلی پایداری سازمانما در محیطهای رقابتی است.
. جامعه بخشی از ما است
مسئولیت اجتماعی یعنی دیدن جامعه و محیط زیست بهعنوان بخشی از خود.
مدلهای نوین کسبوکار نشان میدهند که ادغام اهداف اجتماعی در استراتژی سازمان، نهتنها مسئولیتپذیری بلکه مزیت رقابتی نیز به همراه دارد.