نقش مشتری در مفهوم مسئولیت اجتماعی

امروزه برای مدیران ، مسئولیت اجتماعی دیگر یک انتخاب نیست، بلکه ضرورتی است که آینده سازمان‌ها را شکل می‌دهد. از تصمیم‌گیری‌های کوچک تا استراتژی‌های کلان، هر اقدام ما اثری فراتر از سطوح سازمانی میتواند داشته باشد. حال زمان آن است که با انجام مسئولیت اجتماعی نقش خود را در جامعه و ذهن مشتریان بازتعریف کنیم.

. مهارت در تصمیم‌گیری ، کلید موفقیت در مسئولیت اجتماعی

تصمیمات تنها بر کسب‌وکار ما تأثیر نمی‌گذارند؛ آن‌ها بر جامعه، محیط زیست، و حتی ذهن مشتریان نیز اثرگذارند، که تعیین‌کننده جایگاه سازمان ما در آینده است.

. ذهن مشتری بخشی از محیط زیستی است .


ذهن افراد هم بخشی از محیط زیست است و ما در مسیولیت اجتماعی باید خود را بخشی از محیط زیست ببینیم نه نیرویی مسلط بر آن.

. مسئولیت اجتماعی در سطوح ذهن

تحقیقات نشان می‌دهد که ایجاد تأثیر مثبت بر ذهن و قلب مشتری، کلیدی برای اعتماد‌سازی ،افزایش وفاداری و ایجاد برند پایدار است.

. فقط خریدار،مشتری نیست!

هر کسی که از محصولات یا خدمات ما تأثیر می‌گیرد، در زنجیره مشتریان ما است. در حقیقت کسب و کار ما به مشتریان خود وابسته است و مدیریت این روابط، عامل اصلی پایداری سازمان‌ما در محیط‌های رقابتی است.

. جامعه بخشی از ما است

مسئولیت اجتماعی یعنی دیدن جامعه و محیط زیست به‌عنوان بخشی از خود.
مدل‌های نوین کسب‌وکار نشان می‌دهند که ادغام اهداف اجتماعی در استراتژی سازمان، نه‌تنها مسئولیت‌پذیری بلکه مزیت رقابتی نیز به همراه دارد.