تاثیر تنوع دانش پذیران دوره mba در یادگیری

تاثیر تنوع دانش‌پذیران MBA در یادگیری دوره

در دوره‌هایی مانند MBA، تنوع جمعیتی بسیار حائز اهمیت است.حضور افراد متنوع و تجربه شنیدن دیدگاه‌ها، احتمالاً نتایج بهتری به ارمغان خواهد آورد. به همین دلیل هر چقدر کلاس ها از آدم های متنوع تری تشکیل شده باشند، به خروجی بهتر و بیشتری منجرخواهد شد.

در دوره‌های سازمانی، بسیاری از سازمان‌ها تمایل دارند که دوره‌ها را داخل سازمان خودشان برگزار کنند و معتقدند که این کار سبب می‌شود که درطول دوره، صنعت آنها به شکل تخصصی تری مورد بحث قرار گیرد.البته این تا حدودی درست میتواند باشد.

اما ایراد آن این است که افرادی هستند که یکنواخت بوده و در درون سازمان هر روز همدیگر را میبینند، و دیگر قرار نیست که از هم موضوعات جدیدی را یاد بگیرند ، اما زمانی که در یک کلاس با بافت جدید با حدود 30 نفر جمعیت حضور پیدا میکنند، با تجارب جدید وجود دارد که امکان ایجاد ارتباطات ، شبکه سازی و یادگیری از یکدیگر برای افراد فراهم خواهد شد.

وجود تنوعی از افراد، همراه با افکار مختلف، می‌تواند بهبود و گسترش خروجی‌های آموزشی را تضمین کند. بنابراین، بر اساس این دیدگاه، افراد با تنوع بیشتری باید به طور فعال در کلاس‌ها و دوره‌های MBA شرکت کنند تا احتمالاً خروجی بهتری ایجاد شود.

هم‌رسانی
  • اشتراک گذاری در Facebbok
  • اشتراک گذاری در Twitter
  • اشتراک گذاری در Telegram
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
دیدگاه ها