استراتژی خلق ارزش برای مشتری

ارزش = منافع مشتری ÷ هزینه‌های مشتری

این مفهوم نشان می‌دهد که مشتریان چگونه آنچه به دست می‌آورند (منافع) را در مقایسه با آنچه می‌پردازند (هزینه‌ها) ارزیابی می‌کنند.

ما برای افزایش ارزش در ذهن مشتری، چهار استراتژی تعیین میکنیم:


افزایش منافع مشتری

.1تمرکز بر ارائه محصولات یا خدمات باکیفیت‌تر، ویژگی‌های جدید یا تجربه‌ای متمایز که نیازها و انتظارات مشتریان را برآورده کند.

کاهش هزینه‌های مشتری

تلاش برای کاهش هزینه‌های مالی، زمانی یا روانی مشتریان از طریق ساده‌سازی فرآیندها یا ارائه شرایط خرید بهتر.


افزایش منافع و کاهش هزینه‌ها به‌طور هم‌زمان

خلق تجربه‌ای که ترکیبی از ارائه ارزش بالاتر و کاهش هزینه‌ها برای مشتریان باشد.

کاهش منافع و کاهش هزینه‌ها به‌طور هم‌زمان

تمرکز بر ارائه محصولات یا خدماتی با امکانات کمتر، اما با هزینه پایین‌تر برای مشتریانی که به دنبال گزینه‌های اقتصادی هستند.


هم‌رسانی
  • اشتراک گذاری در Facebbok
  • اشتراک گذاری در Twitter
  • اشتراک گذاری در Telegram