برند به عنوان یک قول، از سازمان به مشتری یا مخاطب، نقش اساسی در افزایش اعتبار سازمان دارد، از این رو توجه به یکپارچگی سازمان بر اعتبار هر کسب و کاری اهمیت بالایی دارد.اگر برند سازمان با ارزشها و تعهدات آن هماهنگ باشد، اعتبار کسب و کار را افزایش میدهد. این یکپارچگی باعث افزایش اعتماد و جلب مشتریان میشود. با توجه به تصویر مثبت، ارزش برند نیز افزایش مییابد.برند معتبر، نفوذ و رشد در بازار را تسهیل میکند و سازمان را در مقابل رقبا متمایز میسازد. برند سازمان، با منحصر به فرد بودن، سبب جلب توجه در بازار میشود که این امر نیز به افزایش اعتبار سازمان میانجامد.