مصاحبه با دکتر بلوریان
تأثیر MBA بر روی کسبوکار و پیشرفت شغلی و اجتماعی افراد چیست؟
بسیاری از مدیران اجرایی ما افرادی هستند که در رشته های فنـی و مهندسی و یا به عبارت بهتـر در رشته های غیر علوم انسانی دارای تحصیلات و تخصص و تجربه هستند حال آنکه مدیریت کردن فقط در حیطه مسائل فنی و آزمایشگاهی و علوم تجربی نیست و یک مدیر قرن بیست و یکم یا یک مدیـر عصر ارتباطات و اطلاعات از آنجا که عـلاوه بر سخت افزار ها با نرم افـزار هـا و قوانیـن و انسان ها و اعصاب و روان او نیز سر وکار دارد باید با طی دوره های مدیر سـاز MBA ، توانـایـی و ظرفیت های مدیریتی خود را در زمینه های منابع انسانی ، مالی ،حقوقی ، بازرگانی ، روان شناسی ، جامعه شناسـی ، .... نیز بارور سازد.
علوم انسانی مشتمل بر رشته های وسیع و متنوعی است که متأسفانه در کشور مــا مدعیان بسیار دارد و همه خود را صاحب نظر در مسائل اداری و مدیریتی می دانند و حال آنکه باید با طی دوره های رسمی MBA یا با مطالعه و تحقیق در این زمینه با این تخصص آشنا شوند . امروزه در نظام های مدیریتی کشورهای پیشرفته ، طی دوره های MBA برای بسیاری از مدیران ، گرچه رسمـاً اجباری نیست ولی عملاً ضرورت آن احساس شده و فـارغ التحصیلان رشته های غیر علـوم انسـانـی و مدیریتـی برای اطمینان از موفقیت خـود در جریـان شغلی آینـده در سطـح فوق لیسانس بـه آن روی می آورند. و دربسیاری از شرکتهای بزرگ دنیا ، فارغ التحصیلان MBA را بر سایر دانش آموختگان ترجیح می دهند .
Dr.Mohammad Blourian Tehrani - Management Marketing
سوابق تحصیلی و اجرایی
دکتری مدیریت D.A ( گرایش بازاریابی ) دانشگاه ایندیای آمریکا .
تدریس در دانشگاه علامه طباطبایی / علم و صنعت / دانشگاه آزاد تهران مرکز / دانشگاه آزاد کرج / اتاق بازرگانی .
تدریس در دوره¬های professional MBA مؤسسه آموزش عالی آزاد بهار.
برگزار کننده سمینارها و کنفرانس هایی در مباحث بازاریابی / تبلیغات و استراتژی بازار.
کارشناس بازاریابی / مدیر فروش / کارشناس تبلیغات و پیشبرد فروش/ کارشناس طرح و برنامه در شرکت های شیلات ایران، ایران خودرو ، جنرال تایر ، بازارسازان و .... .
سوابق پژوهشی و تألیفات
بازاریابی کاربردی / مجموعه مقالات ( انتشارات زمینه بنیاد شهید )
اصول اداره سوپر مارکت¬ها ( انتشارات وزارت تعاون )
بازاریابی و مدیریت بازار ( انتشارات مؤسسه مطالعات و پژوهش¬های بازرگانی )
بورس اروراق بهادار و آثار آن بر اقتصاد بازرگانی کشور ( انتشارات مؤسسه مطالعات و پژوهش¬های بازرگانی )
راهنمای بسته بندی کالاهای صادراتی ( انتشارات مؤسسه مطالعات و پژوهش-های بازرگانی )
راهنمای مدیریت واحد های کوچک ( انتشارات مؤسسه مطالعات و پژوهش¬های بازرگانی )
بهبود بسته بندی مواد غدایی 6 جلد( مجری طرح مطالعاتی - انتشارات مؤسسه مطالعات و پژوهش¬های بازرگانی )
شناخت بازار ترکمنستان و راههای دستیابی به آن ( مسئول طرح مطالعاتی - انتشارات مؤسسه مطالعات و پژوهش¬های بازرگانی )
تعیین بازار هدف سنگهای تزئینی ( مجری طرح - انتشارات مؤسسه مطالعات و پژوهش¬های بازرگانی )
طراحی استراتژی ،برنامه ریزی و مهارتهای فروش ( انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی )
بازاریابي کالاهای با دوام در اقتصاد ایران ( مقاله )
و مقاله هایی در زمینه مدیریت و بازار یابی در نشریه های تعاون ، پیام ، صادرات و ....