مصاحبه با دکتر جواهر دشتی
چرا MBA چرا DBA ؟
در پاسخ به این سوال بهتر بگوئیم در دنیای امروز کاربردی کار کردن و کاربردی بودن آموزش بسیار مهم است دوره های آکادمیک دانشگاهی بهتنهایی نمی توانند کمک کننده و حل کننده مشکلات صنعت باشند MBA رشته اي است که از بين کليه مطالب مديريت ، مفاهيم اصلي و اساسي را در برگرفته و در خصوص آن صحبت مي کنـد و مي تـوانـد افرادي را که رشته هاي مديريتي را نخوانده اند ، با مباحث اصلي همچون رفتـار سازمـانـي ، ساختـار ، برنامه ريزي استراتژيک ، تحول ، منابع انساني ، برنامه ريزي فروش ..... آشنا کند.
اين آشنايي سبب مي شود که افراد در محيط کارشـان بهتر بتوانند قدرت تجزيـه و تحليل پيدا کنند و با مسائـل روبـرو شوند .کساني که دوره MBA را مي گذرانند داراي توانمندي مي باشند که برخلاف سـاير رشتـه هاي ديـگرتک بعـدي نبـوده و مي توانـد تفکـر جهان شمـولي را نسبت به مشکلات سـازمـانـي و طراحـي برنامه هايشان داشته باشند، آنها قادر هستند به مسائل با ديـد سيستمي تر نگريسته و مسائل و معضلات شرکت خویش را در حوزههای مدیریتی شناسای وحل نماید.
اما این مسأله به همین موضوع ختم نمیشود و در دوره های DBA دانش پژوه با مسائل دیگری در سطح کلان کشور وسایر شاخص های تصمیم سازی و تصمیم گیری مواجه می شود که ضرورت تحصیل DBA را فراهم میآورد.
چرا بهار؟
برای پاسخ به این سوال که چرا بهار بایستی انتخاب شود و در گرینه ی انتخاب قرار گیرد. پاسخ آن است رویکرد موسه بهار هدفگذاری منابع، مشاغل و کسب و کارهایی است که در حوزه مدیریت بیشترین چالشها و درگیری را در خود دارند و این موسسه توانسته است در حوزه ی توسعه کسب و کار مشاغل بخش خصوصی و بعضاً دولتی مشکلات را شناسایی نموده و در طرح ریزی دورههای تخصصی DBA و MBA به خوبی آن ها را پیادهسازی نماید.
رویکرد موسسه بهار آن است تا بهرهگیری از دانش آکادمیک و کاربردی اساتید خود نه تنها در حوزهی عملی نیز بهره جوید و بیشتر از سایر موسسات به این باور رسده است که به عنوان یک موسسه حرفه ای کسب و کار مشاغل و کسب و کارهایی را که بیشتردر معرض آسیب هستند را با برگزاری دوره های تخصصی و کاربردی در قالب دوره، تک درس، سمنار و کارگاه تقویت و راهنمایی نماید.
پست الكترونيك: faranak.javaherdashti@gmail.com
تحصيلات آكادميك:
ليسانس:مديريت بازرگاني
فوق ليسانس:مديريت بازرگاني گرايش بازاريابي دانشگاه علوم تحقیقات
دكتراي مديريت بازرگاني گرايش بازاريابي استراتژیک دانشگاه شیراز
ترجمه و تاليف:
ترجمه: كتاب هزينه يابي كيفيت.
عضو تحريريه مجله تدبير.
ارائه مقالات مختلف در مجله تدبير و ساير مجلات تخصصي.
سوابق پروژه ای ( مجری پروزه / مدیر مسوول)
- برنامه ريزي استراتژيك براي شركت سازه گستر .
- برنامه ريزي استراتژيك براي شركت متاخودرو .
- برنامه ريزي استراتژيك براي شركت هپكو .
- پروژه "بررسي علل كاهش فروش ديگ هاي چدني شركت شوفاژ كار
- پروژه "تدوين برنامه جامع بازاريابي شركت قوه پارس.
- پروژه بررسي بازار مواد عايق ايران براي شركت فرگوسن از هندوستان"
- پروژه "تهيه مجموعه راهنماي سرمايه گذاري خارجي در ايران.
- پروژه "سنجش رضايت مشتريان شركت كارگزاري دنياي خبره"،
- پروژه "بررسي بازارهاي صادراتي خاك نسوز جهت ورودبه بازارهاي خارجي
- پروژه "مطالعه بازار زنجير ماشين آلات سنگين براي مجتمع زرهي بني هاشم
- پروژه "تدوين استراتژي بازاريابي و فروش براي مجتمع لاستيك كرمان (بارز)
- پروژه "مطالعه امكان سنجي بازار مس و آلومينيوم"، براي گروه صنعتي سديد
- پروژه "طراحي ساختار سازماني، مجتمع صنعتي لاستيك كرمان(بارز)
- پروژه "سنجش شاخص هاي بهره وري"براي وزارت بهداشت و درمان،
- پروژه "طراحي استراتژي كسب و كاربراي صندوق ذخيره فرهنگيان .
- طراحي ساختار واحد بازاريابي و فروش براي شركت پلي اكريل.
- عارضه يابي شركت داروسازي فارابي در زمينه هاي بازاريابي و فروش.
- بررسي رفتار مصرف كننده مخابرات استان آذربايجان شرقي.
- طراحي نظام بازاريابي و فروش برای شرکت برق پارسيان.
- تهيه و تدوين استراتژي هاي بازاريابي و فروش شركت مرغك.
- بررسي بازار مواد عايق پشمشيشه و پشمسنگ براي شركت فرگوسن
22-مجري پروژه CRMبراي سازمان مديريت صنعتي.
23-بررسي ذهنيت مصرف كنندگان نسبت به برند شركت توليپرس.
24-پروژه benchmarking براي شركت باطري سازي نيرو.
25-بررسي و امكان سنجي بازار سيمان وآب و فاضلاب براي شركت فالق صنعت.
26-بررسي سنجش رضايت براي دانشجويان دوره هاي تخصصي سازمان مديريت صنعتي.
27-امكان سنجي بسته هاي آموزشي از راه دور در زمينه هاي بازار يابي صنعتي ،بازاريابي خدمات.
28- طراحي استراتژي توزيع و فروش براي سيمان داراب.
29_بررسي بازار صنعت مواد شيمياي براي شركت (BASF) المان به همراه تیم المانی در ایران
30 – بررسي تصوير سازماني (corporate image) براي سازمان گسترش
31- بررسي ذينفعان دروني و بيروني سازمان گسترش CSM))
32- طراحي و تدوين استراتژي بازاريابي سازمان مديريت صنعتي
33- طراحی استراتزی بازاریابی وفروش برای شرکت 202 در حوزه مواد غذایی
34- طراحی برنامه بازاریابی و فروش برای محصول خمیر دندان پونه و نسیم برای شرکت پاکسان
35- طراحی و تدوین برنامه راهبردی و استراتژی صا درات برای سندیکای اسانسور
36 –طراحی و تدوین سیاستهای ارتقا فروش برای شرکت مازند توليد كننده ميخ و ابزار الات
37 – طراحي و تدوين استراتژي ارتباط با مشتري براي سيمان خوزستان
38 – طراحی سیستم استقرار مدیریت ارتباط با مشتری برا ی شرکت مپنا
39- طراحی سیستم بازار یابی و فرو ش برای شرکت اریان اسانسور
40 – برنامه ریزی استراتژیک برای ذو ب اهن اصفهان
41- طراحی و تدوین مدیریت ارتباط با مشتری CRM در شرکت توسعه یک مپنا
42- طراحی و تدوین برنامه فرو ش و بازاریابی و CRM برای شرکت صنایع شیمیایی رزینول
43- طراحی و تدوین استراتژیCRM و باشگاه مشتریان برای شرکت اریان اسانسور
44- طراحی و تدوین استراتژیCRM برای شرکت نیک پویان در حوزه تجهیزات دندانپزشکی
45- طراحی و تدوین استراتژی CRM برای شرکت مبنا کارت اریا
سوابق تدريس:
- سازمان مديريت صنعتي تهران، اصول و فنون تبليغات.
- مدرس دوره آموزش برنامه ريزي استراتژيك براي شركت متاخودرو و سازه گستر.
- مدرس دوره هاي آموزشي استانداردهاي كيفيت Iso 9000براي شركت حرير خوزستان ،آلومينيوم پارس، ندا رايانه،نوين زعفران، گسترش انفورماتيك ايران، بانك توسعه صادرات
- طراحي دوره جامع بازاريابي و پرورش مديران در زمينه بازاريابي سازمان مديريت صنعتي
- مدرس دوره آموزش رفتار مصرف كننده براي مديران شركت سايپا يدك.
- مدرس دوره بازاريابي و مديريت بازار براي مديران شركت سايپا.
- طراح و مدرس دوره جامع بازاريابي و فروش براي اتاق بازرگاني تهران.
- برگزاري دوره اصول و فنون تبليغات در سازمان مديريت صنعتي.
- مدرس دوره CRM سازمان مديريت صنعتي در سطوح دوره هاي بلند مدت ،ميان مدت و MBA
- برگزاري دوره اصول و فنون تبليغات براي سايپا يدك.
- مدرس درس فتار مصرف كننده در موسسه آموزشي ماهان در دوره MBA.
- مدرس درس برنامه ريزي تبليغات در موسسه آموزشي ماهان در دوره MBA.
- مدرس دوره مديريت بازاريابي براي شركت داهي طب
- مدرس دوره فروش حرفه اي و فروش حضوري براي شركت اريس.
- مدرس دوره روانشناسي رفتار مشتري براي شركت سايپاوسايپايدك.
- طراحي و مدرس دوره BUSSIENS PLANEبراي واحدهاي مختلف كسب وكار.
16-برگزاري دوره تحقيقات بازاريِابي در دفتر دوره هاي تخصصي سازمان مديريت صنعتي.
17-مدرس دوره مديريت ارتباط با مشتري (CRM) براي شركت سايپا.
18-مدرس دوره مديريت زمان براي شركت سايپا.
19-مدرس دوره فروشندگي خلاق وفروشندگي حرفه اي براي منطقه آزاد كيش .
20-مدرس دوره مهارتهاي ارتباطي موثر براي شركتهاي منطقه اي وزارت نيرو استان آذربايجان غربي.
21-مدرس دوره مديريت ارتباط با مشتري براي سازمان مديريت صنعتي.
22-مدرس سمينار استراتژي ارزش براي مشتري براي شركت زامياد.
23-مدرس درس تبليغات دانشگاه خواجه نصيرالين طوسي.
24-مدرس درس بازاريابي مستقيم براي دانشگاه تهران.
25-برگزاري دوره مديريت مشتري (CRM) براي مديران ارشد فرودگاه مهر آباد.
26-برگزاري دوره مديريت مشتري (CRM) براي مديران رايان سايپا.
27- برگزاري دوره مهارتهاي ارتباطي براي شركت پاشكار.
28-مدرس دوره استراتژي ارتباط موثر با مشتري براي كلينيك ساختماني آرنا.
29-مدرس دوره در سازمان پژوهشهاي بازرگاني زنجان در زمينه هاي (بازاريابي ،فروش، تبليغات،
مديريت برند،اصول طراحي بسته بندي)
30_مدرس دوره MBA در موسسه آموزشي بهار(CRM و رفتار مصرف كننده ، تحقیقات بازاریابی
31_مدرس دوره هاي MBA در جهاد دانشگاهي دانشگاه تهران(بازاريابي ،تبليغات ،crm ،فروش، رفتار مصرف كننده ،)
32_برگزاري دوره آموزشي بازاريابي،فروش ،سنجش رضايت مشتري ،كانال توزيع براي سيمان داراب
33_برگزاري سمينار مديريت فروش براي مديران فروش شركت كاله در سازمان مديريت صنعتي شيراز
34-برگزاري دوره مديريت ارتباط با مشتري براي مديران شعبه ،معاونين ،مسئولين شعب بانك اقتصاد نوين
35- برگزاري دوره بازاريابي خدمات و برنامه ريزي موثر تبليغات براي بانك انصار
36- برگزاري دوره اموزشي الگو برداري از بهترين ها براي باطر ي سازي نيرو
37- برگزاري دوره بازاريابي براي مديران بيمه سامان
38- برگزاري دوره بازاريابي و فروش براي شركت ادينه سبز ( زمينه فعاليت در صنعت كشاورزي)
39- طراحی نظام مدیریت ارتباط با مشتری برای سازمان مدیریت صنعتی
40- مدرس دوره MBA در موسسه مشاوران
41- برگزاری دوره مدیرت ارتباط با مشتری برای مدیران و معاونین بانک پارسیان
42-برگزاری دوره مدیرت ارتباط با مشتری برای مدیران و معاونین بانک اقتصاد نوین
43- برگزاری دوره مدیرت ارتباط با مشتری برای مدیران و معاونین بانک انصار
-مدرس دوره سازمانهاي يادگيرنده براي شركتهاي منطقه اي وزارت نيرو استان آذربايجان غربي
44- مدرس دوره درس تبلیغات دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی در حوزه MBA
- سوابق مشاوره اي (مشاور مدیران عامل/ مشاور و ناظر بر عملیات تیم اجرایی)
- مشاور مديريت در برنامه ريزي استراتژيك براي شركت نيكو سگال
- مشاور در امور برنامه ريزي و تهيه و تدوين كارگاه هاي آموزشي در زمينه هاي مختلف مديريت براي انجمن مديران صنايع.
- مشاور شركت اوج نيلي در زمينه فعاليتهاي بازاريابي و تبليغات.و راه اندازی مجله لوکس و کوه نور
- مشاور شركت آساك در زمينه خدمات پس از فروش كامپيوتر..
- مشاور بازاريابي و تبليغات براي مجموعه ورزشي بيهقي
- مشاور در زمينه بازاريابي و تحقيقات بازاريابي شركت ساختماني آرنا
- مشاور بازاريابي و فروش براي مجموعه ورزشي صبا
- مشاور در حوزه بازاریابی و فروش و برندینگ برند لباس فیوری انگلیس در ایران
- مشاور در حوزه بازریابی و فروش برند لوییزا اسپانول در ایران
- مشاور سازمان هوا و فضا در حوزه استادارد سازی فرایندهای مدیریت
- مشاور در حوزه بازاریابی و فروش در حوزه ارایشی کرم و عطر شرکت اریس
- مشاور شرکت ادونیس در حوزه مراقبتهای پوست و مو در خصوص سیاستهای بازاریابی ،برندینگ و کمپین تبلیغاتی
- مشاور در حوزه بازاریابی و فروش برای شرکت سبز دشت در حوزه مرغ اجداد
- مشاور شرکت ندکس در زمینه تولید چسب شیشه دو جداره در حوزه بازاریابی فروش
- مشاور شركت مبنا كارت در زمينه تجهيزات بانكي و غير بانكي در حوزه بازار يابي و فروش ،تبليغات ،برندينگ .
توانايي هاي حرفه اي
- تسلط به نرم افزار POWER POINTدر خصوص تهيه و ارائه جلسات Presentation.
- تسلط به نرم افزار Word Excel.
- تسلط به اينترنت.
- ترجمه و تلخيص متون انگليسي.
- توانايي مكالمه انگليسي