MBA استراتژی

معرفی دوره

اگر می خواهید مدیر موفقی باشید، باید نشان دهید که می توانید استراتژی داشته باشید.

استراتژی سال جاری می تواند بهترین پیش بینی کننده و معیار مناسبی برای تعیین استراتژی سال بعد باشد. در واقع بیشتر استراتژی ها تدریجی هستند و بر اساس رویداد ها و استراتژی های سال گذشته ساخته می شوند. با نگاهی به اغلب شرکت های دنیا متوجه می شوید که آنها سالانه در استراتژی های خود تغییر زیادی ایجاد نمی کنند.

ممکن است با گذراندن  دوره MBA با گرایش مدیریت استراتژیک به این باور برسید که با مطالعه چند یادداشت موردی و تحلیل داده های موجود می توانید مشکل استراتژی شرکت را برطرف کنید. هر چند که این امر آنقدرها هم ساده نیست.

فرآیند تدوین استراتژی عمدتا شامل مشاهده پدیده ها از دیدگاه های مختلف و پرسیدن سوال در مورد آن دیدگاه ها است. ماموریت و چشم انداز سازمان، تحلیل محیط های داخلی و خارجی، مقایسه با رقبا، تدوین استراتژی ها و اولویت بندی کردن آنها بخش هایی از یک برنامه استراتژی کسب و کار است.

دوره مدیریت استراتژیک با استفاده از جدیدترین تحقیقات، تجربیات و تجزیه و تحلیل های موردی توانسته است زمینه را برای تقویت بینش، دانش و مهارت های مناسب برای رویارویی با دنیای امروز که با شتابی متفاوت از گذشته در حال تغییر است، فراهم آورد

مدیریت استراتژیک به سازمان این امکان را می دهد که به شیوه ای خلاق و نوآور عمل کند و برای شکل دادن به آینده خود به صورت انفعالی عمل نکند. این شیوه مدیریت باعث می شود که سازمان دارای ابتکارعمل باشد و فعالیت هایش به گونه ای درآید که اعمال نفوذ نماید و بدین گونه سرنوشت خود را رقم بزند و آینده را تحت کنترل در آورد.

به قول مایکل پورتر

اساس استراتژی این است که چه کارهایی را نباید انجام بدهیم..

تحقیقات نشان داده است که عملکرد سازمان هایی که به مدیریت استراتژیک می پردازند بیشتر و بالاتر از دیگر سازمان هاست. دست یابی به یک حلقه ارتباط مناسب بین محیط یک سازمان و استراتژی، ساختار و فرآیندهای آن سازمان، آثار مثبتی بر عملکرد آن سازمان دارد

مزایای دوره مدیریت استراتژیک موسسه آموزش عالی آزاد بهار؟

1- تمایز رقابتی ایجاد میکند

2- اهداف سازمان و راه رسیدن به آنها را تعیین میکند

3- جايگاه استراتژي در مديريت کلان سازمان را تعیین مینماید

4- مفاهیم استراتژی، برنامه‌ریزی استراتژیک، تفکر استراتژیک و مدیریت استراتژیک را از یکدیگر تفکیک نموده و کاربرد هر یک را توصیف می کند.

5- گامهای اصلی فرآيند مديريت استراتژيک را شناسایی نموده و شیوه پیاده سازی هر یک را تشریح می نماید.

6- ابزارها، تکنيک‌ها و فنون تدوين، اجرا و کنترل استراتژي‏ها در سازمان را در عمل بکار میگیرد.

7- افزایش ظرفیت خلاقیت ذهنی در خلق استراتژی های جدید و استفاده از ظرفیت های سازمانی

سرفصل های آموزشی

  • مهارت های نوین و کاربردی مدیریت
  • مدیریت رفتار سازمانی
  • مدیریت منابع انسانی
  • اصول و فنون مذاکره
  • مدیریت استراتژیک
  • مدیریت بازاریابی
  • اقتصاد و حسابداری برای مدیران
  • مدیریت مالی برای مدیران غیر مالی
  • تفکر استراتژیک و استراتژی های خلاق کسب و کار
  • جاری سازی استراتژی ها و کنترل استراتژیک
  • مدیریت تحول در سازمان
  • مدل های ذهنی موفق برای استراتژیست ها
  • Business plan

شرایط ورود به این دوره

1. مخاطبين دوره را مديران ارشد، مياني و عملياتي سازمان و کليه افرادي که به هر نحو در فرآيند برنامه‌ريزي و مديريت راهبردي سازمان خود ايفاي نقش مي‌کنند ، تشکیل می دهند . اگر یکی از دسته های مذبور هستید، جهت کسب اطلاعات تکمیلی درباره دوره تماس بگیرید .

برگزاری کلاس ها

کد دوره عنوان دوره طول دوره هزینه دوره زمان برگزاری زمان شروع وضعیت ثبت نام ظرفیت دوره
240 MBA استراتژیک ايام هفته 12ماه سه روز در هفته روزهای زوج
ساعت 17:30 الي 20:30
1399/05/06 تکمیل ظرفیت 30 نفر {rsfiles path="coursefiles/240.pdf"}
241 MBA استراتژیک پایان هفته 12ماه پنجشنبه ها ساعت 14 الی 20
جمعه ها ساعت 9 الی 13
1399/06/14 در حال ثبت نام 30 نفر {rsfiles path="coursefiles/241.pdf"} پیش ثبت نام

نظرات دانش آموختگان

test
test
test
test
test
test
test
پیش ثبت نام
نام خود را وارد کنید.
Please enter a valid email,
Invalid Input
فیلد ضروری
Enter your message.
خطای کد امنیتی

ارسال اطلاعات به معنی ثبت نام قطعی نیست، کارشناسان آموزش برای تایید با شما تماس خواهند گرفت

به اطلاعات بیشتر در خصوص این دوره نیاز دارید؟کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند

سایر دوره ها

MBA جنرال

MBA جنرال

در یک نگاه ساده مدیریت به معنای دستیابی به اهداف از طریق استفاده بهینه از تمام منابع است.

 MBA بازاریابی

MBA بازاریابی

محیط های کسب و کار امروز به صورت مداوم در حال تغییر و تحول است.

MBA برندینگ

MBA برندینگ

«برندینگ» یعنی آفــــریـــنـــش موجــود زنده ای  بــه نام: «بـرند»