مدل‌های ذهنی (منتال مدل) یک و دو

معرفی دوره

این دوره برای افرادی است که به دنبال درک عمیقی از رفتار انسانی و مدل‌های ذهنی هستند. شما در این دوره با مدل‌های ذهنی مدیران موفق، روش‌های تغییر رفتار، تحلیل رفتار، و مهارت‌های ارتباطی آشنا می‌شوید.

هر کس باید راه خودش را پیدا کند و برای این امر لازم است ابتدا خود را بشناسیم، به همین دلیل بزرگترین دانش دنیا خودشناسی است.

‌‌‌دوره مدل‌های ذهنی به کاوش در رفتارها و پندارهای شما می‌پردازد، روان شناسی خصوصی شما را به عرصه تجلی‌های رفتاری می‌کشاند و با سؤالات خود به درون شما نفوذ می‌کند و شما را به شما باز می‌شناساند؛ دوره مدل‌های ذهنی چون آینه‌ای است که شما را در خود منعکس می‌سازد و ضعف‌ها و قدرت‌هایتان را برای‌تان بر می‌شمرد؛ دست شما را می‌گیرد؛ از انزوا و ظلمت خویش بیرون‌تان می‌کشد و به روشنی به توصیف‌تان می‌پردازد. پس با گذراندن این دوره و درک دقیق و عمیق آن، خود و معنای زندگی‌تان را بشناسید و از رهگذر خود شناسی، مدیر بهتری باشید.

 

دوره مدل‌های دهنی 1 و 2 موسسه بهار چیست؟

در مدل ذهنی 1 سرفصل‌های موردبحث از جنس شناخت است. شناخت خود و اطرافیان‌مان و در درجه بعدی مدیریت خود و روابط‌مان و بهره بردن از این مباحث در جذب نیروی انسانی هم بهره ببریم. پس در دوره مدل ذهنی 1 سرفصل‌ها بیشتر از جنس شناخت است. از جمله مباحثی که مورد بحث است، دیدگاه جامعه شناختی راسل، 24 شاخص روانشناسی ادوین لاکه، تست‌های راست مغزی و چپ مغزی، MBTI، نئو و همچنین به بحث خطاهای ذهنی و به طور جزئی روی تغییر مدل ذهنی و مدل ذهنی افراد بزرگ پرداخته می‌شود.

در مدل ذهنی 2 بیشتر تمرکز روی تغییرات است. البته باز در ابتدا به شناخت می‌پردازیم و با توجه به آموخته‌ها در مدل ذهنی 1 به شناخت عمیق‌تر با مباحث روانشناسی و فلسفی می‌پردازیم. بعد به تغییرات و نحوه تغییر به طور جامع پرداخته خواهد شد و نهایتا به رسیدن به جایگاهی که بتوانیم بگوییم در کجا باشیم، برایمان بهتر هست؟ چه کاراکتری داشته باشیم برایمان بهتر است؟ البته هیچ پلتفرم قطعی و استانداردی وجود ندارد اما به هرحال یک سری چارچوب‌ها مانند بحث عزت نفس و آرامش روحی و ذهنی بحث می‌شود و یک پلتفرم در انتهای دوره ارائه می‌شود.

 

چرا دوره مدل ذهنی موسسه بهار؟

دستاورد مدل ذهنی 1 شناخت بیشتر خود است، که در نتیجه باعث می‌شود در جای درست قرار بگیریم، شغل درست انتخاب کنیم و یا بهترین رشته تحصیلی مربوط با خود را بشناسیم. از جهت دیگر شناخت دیگران و تفاوت‌هایشان و در پی آن اصلاح نوع رابطه‌مان با هر شخص و مدیریتشان را فرا خواهیم گرفت.

از دید مدیریتی می‌تواند روی جذب و نگه‌داشت نیروی انسانی، افزایش فروش، نحوه مذاکره و به ما کمک می‌کند. همچنین به ما کمک می‌کند که با خطاهای ذهنی‌مان آشنا شویم.

در منتال 2 به شناختی فراتر می‌رسیم که به ریشه‌های درونی‌مان مربوط است. از جمله اعتماد به نفس‌مان، نیروهای زنانه و مردانه درون‌مان و سپس به تغییر می‌رسیم. مثلا به شناخت عمیق افسردگی و عوامل آن می‌پردازیم که بتوانیم با تغییر درست این خصلت را در خود برطرف کنیم.

تست هایی که در منتال 2 هستند از جمله تست‌های آرکیتایپ‌ها، تست نیروی مردانه و زنانه آنیما و آنیموس و تست‌هایی که به ریشه‌های افسردگی و اعتماد به نفس و مسائل مشابه می‌پردازد تا نهایتا با نتیجه آن به رویه درست تغییر برسیم.

 

مخاطبین دوره مدل ذهنی موسسه بهار چه کسانی هستند؟

به طور عمومی مدل ذهنی برای همه انسان‌ها کاربرد دارد. از انسان 16 ساله تا 70 ساله. چراکه خیلی از مباحث به شناخت خویشتن برمی‌گردد. ولی به طور تخصصی‌تر در منتال 1 برخی از مباحث کاربردی مدیریت، مطرح می‌شود. از جمله مبحث نقاب و اینکه در هر کجا چه واکنشی داشته باشیم.

در منتال 2 بیشتر به مناسب افرادی است که پس از گذراندن منتال 1 و پس از شناخت خود، احساس می‌کنند که به یک تغییر نیاز دارند. برخی هم البته مراجعه می‌کنند که صرفا با هدف تغییر مستقیما وارد دوره منتال 2 شوند اما حرف من به آنها این است که تا به شناخت نرسند نمی‌توانند به چگونگی تغییر درست پی ببرند.

سرفصل های دوره

  • مدل های ذهنی ۲
  • مدل های ذهنی مدیران موفق
chevronRight chevronLeft

شرایط ورود به دوره

1. پذیرفته شدن در مصاحبه حضوری

دریافت مشاوره

*
نام خود را وارد کنید.
*
نام خانوادگی خود را وارد کنید.
ایمیل خود را وارد کنید.
*
شماره تماس خود را وارد کنید.
فیلد ضروری
پیام خود را وارد کنید.

ارسال اطلاعات به معنی ثبت نام قطعی نیست، کارشناسان آموزش برای تایید با شما تماس خواهند گرفت

به اطلاعات بیشتر در خصوص این دوره نیاز دارید؟کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند

سایر دوره ها

جوانان کارآفرین

این دوره برای جوانانی است که به دنبال یادگیری مهارت‌های کارآفرینی و شروع یک کسب و کار هستند. شما در این دوره با مفاهیم کارآفرینی، توسعه ایده، و ایجاد برنامه کسب و کار آشنا می‌شوید.

مدل‌های ذهنی (منتال مدل) یک و دو

این دوره برای افرادی است که به دنبال درک عمیقی از رفتار انسانی و مدل‌های ذهنی هستند. شما در این دوره با مدل‌های ذهنی مدیران موفق، روش‌های تغییر رفتار، تحلیل رفتار، و مهارت‌های ارتباطی آشنا می‌شوید.

جامع توسعه فردی

این دوره برای افرادی است که به دنبال توسعه شخصی و حرفه‌ای خود هستند. شما در این دوره با ارزیابی مهارت‌ها و توانایی‌های شخصی، ایجاد اهداف و برنامه‌ریزی شخصی، و توسعه مهارت‌های ارتباطی آشنا می‌شوید.

نوجوانان Teen

این دوره برای نوجوانان و دانش‌آموزان است که به دنبال توسعه مهارت‌های کارآفرینی و خلاقیت هستند. شما در این دوره با مفاهیم اساسی کارآفرینی، تحلیل مسائل، و ارائه راهکارهای خلاقانه آشنا می‌شوید.

chevronLeft