دوره مدل‌های ذهنی (منتال مدل)یک و دو

معرفی دوره

دنبال بهترین راه نگردید، بهترین راه وجود ندارد، راه بزرگان دنیای کسب و کار منحصر به خودشان است،

هر کس باید راه خودش را پیدا کند و برای این امر لازم است ابتدا خود را بشناسیم، به همین دلیل بزرگترین دانش دنیا خودشناسی است.
‌‌‌دوره مدل‌های ذهنی به کاوش در رفتارها و پندارهای شما می‌پردازد، روان شناسی خصوصی شما را به عرصه تجلی‌های رفتاری می‌کشاند و با سؤالات خود به درون شما نفوذ می‌کند و شما را به شما باز می‌شناساند؛ دوره مدل‌های ذهنی چون آینه‌ای است که شما را در خود منعکس می‌سازد و ضعف‌ها و قدرت‌هایتان را برای‌تان بر می‌شمرد؛ دست شما را می‌گیرد؛ از انزوا و ظلمت خویش بیرون‌تان می‌کشد و به روشنی به توصیف‌تان می‌پردازد. پس با گذراندن این دوره و درک دقیق و عمیق آن، خود و معنای زندگی‌تان را بشناسید و از رهگذر خود شناسی، مدیر بهتری باشید.

دوره مدل‌های دهنی 1 و 2 موسسه بهار چیست؟

در مدل ذهنی 1 سرفصل‌های موردبحث از جنس شناخت است. شناخت خود و اطرافیان‌مان و در درجه بعدی مدیریت خود و روابط‌مان و بهره بردن از این مباحث در جذب نیروی انسانی هم بهره ببریم. پس در دوره مدل ذهنی 1 سرفصل‌ها بیشتر از جنس شناخت است. از جمله مباحثی که مورد بحث است، دیدگاه جامعه شناختی راسل، 24 شاخص روانشناسی ادوین لاکه، تست‌های راست مغزی و چپ مغزی، MBTI، نئو و همچنین به بحث خطاهای ذهنی و به طور جزئی روی تغییر مدل ذهنی و مدل ذهنی افراد بزرگ پرداخته می‌شود.
در مدل ذهنی 2 بیشتر تمرکز روی تغییرات است. البته باز در ابتدا به شناخت می‌پردازیم و با توجه به آموخته‌ها در مدل ذهنی 1 به شناخت عمیق‌تر با مباحث روانشناسی و فلسفی می‌پردازیم. بعد به تغییرات و نحوه تغییر به طور جامع پرداخته خواهد شد و نهایتا به رسیدن به جایگاهی که بتوانیم بگوییم در کجا باشیم، برایمان بهتر هست؟ چه کاراکتری داشته باشیم برایمان بهتر است؟ البته هیچ پلتفرم قطعی و استانداردی وجود ندارد اما به هرحال یک سری چارچوب‌ها مانند بحث عزت نفس و آرامش روحی و ذهنی بحث می‌شود و یک پلتفرم در انتهای دوره ارائه می‌شود.

چرا دوره مدل ذهنی موسسه بهار؟

دستاورد مدل ذهنی 1 شناخت بیشتر خود است، که در نتیجه باعث می‌شود در جای درست قرار بگیریم، شغل درست انتخاب کنیم و یا بهترین رشته تحصیلی مربوط با خود را بشناسیم. از جهت دیگر شناخت دیگران و تفاوت‌هایشان و در پی آن اصلاح نوع رابطه‌مان با هر شخص و مدیریتشان را فرا خواهیم گرفت.
از دید مدیریتی می‌تواند روی جذب و نگه‌داشت نیروی انسانی، افزایش فروش، نحوه مذاکره و به ما کمک می‌کند. همچنین به ما کمک می‌کند که با خطاهای ذهنی‌مان آشنا شویم.
در منتال 2 به شناختی فراتر می‌رسیم که به ریشه‌های درونی‌مان مربوط است. از جمله اعتماد به نفس‌مان، نیروهای زنانه و مردانه درون‌مان و سپس به تغییر می‌رسیم. مثلا به شناخت عمیق افسردگی و عوامل آن می‌پردازیم که بتوانیم با تغییر درست این خصلت را در خود برطرف کنیم.
تست هایی که در منتال 2 هستند از جمله تست‌های آرکیتایپ‌ها، تست نیروی مردانه و زنانه آنیما و آنیموس و تست‌هایی که به ریشه‌های افسردگی و اعتماد به نفس و مسائل مشابه می‌پردازد تا نهایتا با نتیجه آن به رویه درست تغییر برسیم.

مخاطبین دوره مدل ذهنی موسسه بهار چه کسانی هستند؟

به طور عمومی مدل ذهنی برای همه انسان‌ها کاربرد دارد. از انسان 16 ساله تا 70 ساله. چراکه خیلی از مباحث به شناخت خویشتن برمی‌گردد. ولی به طور تخصصی‌تر در منتال 1 برخی از مباحث کاربردی مدیریت، مطرح می‌شود. از جمله مبحث نقاب و اینکه در هر کجا چه واکنشی داشته باشیم.
در منتال 2 بیشتر به مناسب افرادی است که پس از گذراندن منتال 1 و پس از شناخت خود، احساس می‌کنند که به یک تغییر نیاز دارند. برخی هم البته مراجعه می‌کنند که صرفا با هدف تغییر مستقیما وارد دوره منتال 2 شوند اما حرف من به آنها این است که تا به شناخت نرسند نمی‌توانند به چگونگی تغییر درست پی ببرند.

سرفصل های آموزشی

  • مدل های ذهنی :تعاریف و کارکردها
  • شیوه های شناخت مدل های ذهنی انسان ها
  • یادگیری انواع مدل های ذهنی انسان ها
  • یادگیری انواع مدل های ذهنی مکانیزم های شناخت و تست آنها بیان ویژگی ها نقاط مثبت و منفی
  • استخراج مدل ذهنی شرکت کنندگان و شیوه های بهبود و توسعه ی کار با استفاده از شناخت مدل ذهنی خود و دیگران
  • بررسی نمونه ها و موردهای واقعی مدیران موفق با استخراج مدل ذهنی آنها

شرایط ورود به این دوره

1. جهت کسب اطلاعات تکمیلی درباره دوره با واحد آموزش موسسه بهار تماس بگیرید

برگزاری کلاس ها

کد دوره عنوان دوره طول دوره هزینه دوره زمان برگزاری زمان شروع وضعیت ثبت نام ظرفیت دوره
1 مدل های ذهنی ایام هفته 100 ساعت روزهای یکشنبه
ساعت 17:30الی 20:30
1399/07/27 در حال ثبت نام 30 نفر {rsfiles path="coursefiles/1.pdf"} پیش ثبت نام
2 مدل های ذهنی پایان هفته 100 ساعت روزهای پنجشنبه
ساعت 17:30الی 20:30
1399/07/24 در حال ثبت نام 30 نفر {rsfiles path="coursefiles/2.pdf"} پیش ثبت نام

نظرات دانش آموختگان

test
test
test
test
test
test
test
مدل ذهنی چیست؟ منتال مدل چیست؟ مدل ذهنی از نگاه دکتر فرضی پور

پیش ثبت نام

نام خود را وارد کنید.
Please enter a valid email,
Invalid Input
فیلد ضروری
Enter your message.
خطای کد امنیتی

ارسال اطلاعات به معنی ثبت نام قطعی نیست، کارشناسان آموزش برای تایید با شما تماس خواهند گرفت

به اطلاعات بیشتر در خصوص این دوره نیاز دارید؟کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند

سایر دوره ها

کسب و کار از دید مالی و حقوقی

کسب و کار از دید مالی و حقوقی

این دوره با هدف آشنایی با قوانین ثبت شرکت، ثبت برند و ایده، کد اقتصادی،کد کارگاه، دفاتر قانونی، آشنایی با صورت‌های مالی و گزارشات مالی و چرخه حسابداری

کمپین نویسی تبلیغات تجاری

کمپین نویسی تبلیغات تجاری

کمپین نویسی تبلیغات شیوه‌های تعیین پیام، تعیین مخاطب، برنامه‌ریزی دقیق و ارسال پیام درست به مخاطب برای جذب مخاطب در زمانی درست با بودجه مناسب است.

دوره مدیریت منابع انسانی

دوره مدیریت منابع انسانی

دوره مدیریت منابع انسانی به ما چه می‌آموزد؟

مدیریت منابع انسانی در دنیای کسب و کارهای امروزی اهمیت بسیار بالایی دارد چرا که می‌توانیم بدون هیچ گونه تردیدی بگوییم مهمترین و با ارزش‌ترین دارایی در یک سازمان، انسان‌ها هستند. اما اداره کردن این سرمایه‌های بزرگ و ارزشمند کار سخت و پیچیده‌ای است. این کار اگر به درستی به پشتوانه تخصص انجام نشود، می‌تواند کسب و کار و یا سازمانمان را با مشکلات بسیاری مواجه کند. کارهایی از قبیل جذب و استخدام، ارزیابی مشاغل، شرایط احراز شغل، آموزش، ارزیابی عملکرد، بازنشستگی، نگهداشت کارکنان، توسعه و ارتقای آن‌ها و مسائلی از این دست، وظیفه مدیریت منابع انسانی است. از زمان پیدایش مدیریت منابع انسانی و تاثیری که بر روی کسب و کارها به صورت تخصصی داشته است، متوجه شدیم که مدیریت منابع انسانی درست تا چه اندازه می‌تواند در اثربخشی و بازدهی خروجی سازمان ما تاثیرگذار باشد.

اهمیت مدیریت منابع انسانی در دنیای امروز چگونه است؟

اگر بخواهیم در مورد مدیریت منابع انسانی در سازمان توضیح دهیم مثل آن است است که بگوییم اهمیت قلب و مغز برای بدن انسان چگونه است. شاید درست تر و بهتر باشد که به جای عبارت اهمیت مدیریت منابع انسانی از عبارت جایگاه و شأن مدیریت منابع انسانی استفاده شود.
ما معمولاً برای هر سازمان سه رکن قائل می شویم.
هدف
ساختار
انسان
رسیدن به دو رکن اول بدون رکن سوم قابل تحقق نیست. مثل آن است که شما بهترین متریال و مواد اولیه را برای آشپزی کردن دارید، اما آشپز ندارید یا آنکه ماشین لوکس کس و همه چی تمام ای در اختیار دارید اما راننده برای آن ندارید. در واقع انسان در سازمان نقش استفاده از یک سری منابع را دارد که به واسطه استفاده از آن منابع، منافع ایجاد می شود. و مدیریت منابع انسانی نقش مهمی دارد

چرا برخی از سازمانها جایگاه مدیر منابع انسانی ندارند؟

مدیریت منابع انسانی جایگاه نیست این یک شان است. یعنی خود مدیر منابع انسانی فقط یک شغل نیست، بلکه شان و مفهوم است. اینکه چرا برخی از سازمان‌ها مدیریت منایع انسانی ندارند مثل این است که بگوییم چرا برخی از سازمان‌ها بخش بازاریابی و تبلیغات ندارند. مثل این می‌ماند که راننده ای دارید ماشین هم دارید اما صندلی برای نشستن راننده تعبیه نکرده‌اید. در این صورت امکان پیشروی داریم اما به سختی. با توجه به تعریف مدیریت هر مدیری در هر بخشی، مدیر منابع انسانی هم هست. اما در سازمان‌های پیشرو خود مدیرعامل شان مدیریت منابع انسانی را برای خود قائل است.
اما اینکه چرا برخی از شرکت‌ها چنین شأنی را ندارند به نظر من به سه دلیل بر می‌گردد.

یک اینکه در دوران انحصار و بازار بی‌رقابت و اشباع از مصرف‌کننده، محصول بی‌وقفه فروش رفته و مشتری هم درک چندانی از محصول خوب و با کیفیت نداشته و به نوعی چرخه چرخیده است.

دوم اینکه شاید فکر می‌کردند چیز دیگری مهم است مثل مدیریت مالی، IT، بازاریابی که البته هیچ کدام از این‌ها بدون دپارتمان کارا منبع انسانی به موفقیت نخواهد رسید.

سوم هم اینکه خیلی از مدیران از قدیم تا به امروز سبقه مهندسی داشته‌اند. در مهندسی و دنیای عدد و رقم خیلی بحث انسان و جمع مطرح نیست.
تعداد زیادی دلیل در کار اینها می‌توان نام برد اما این سه دلیل به نظر من مهمترین‌ها می‌باشند.