سمینار شروع دوره mba با تدریس جناب آقای دکتر رحیم فرضیپور مدیر گروه دوره MBA جمعه مورخ 14 اسفند ماه، حضوری و آنلاین
در بین ویژگیهای رهبران متعالی شرکتهای کلاس A جهان چند حقیقت همواره به چشم می خورد:
اول افراد...بعد هدف: گمان میکردیم رهبران شرکتهایی متعالی، پروسه کارشان را با ایجاد د...
حتما تا الان اسم «ماتریس SWOT» به گوشتان خورده است. این ماتریس پرکاربرد که به ماتریس سوآت نیز معروف است سالهاست که مورد استفاده قرار میگیرد. با کمک این ابزار محیط داخلی و خارجی شرکت را تحلیل میک...
یکی از ابزارهای کارا برای رشد درونی سازمان ابزار 7S (هفت اس) میباشد. حدود سال ۱۹۸۰ گروه مشاورین مکنزی از این ابزار رونمایی کردند. این فریمورک شامل ۷ عامل داخلی سازمان است که با تصحیحشان موجب پیشرف...
برای مدیران و صاحبان کسب و کارهای کوچک و بزرگ همواره با پرسشهای چالشی زیادی روبرو میشوند. اینکه روی کدام خدمت یا کالا تمرکز بیشتری گذاشته شود و کدام محصول از سبد حذف شود. اینکه در کدام بحث سازمان...
ورود به کسب و کاری که نفع و سودآوری چندانی در آن نیست، علاوه بر هزینههای اقتصادی، موجب ناامیدی بشود. حقیقت ماجرا این است که اتفاق گفته شده همواره در حال پیشآمدن است. کارآفرینان و حتی ا...
خیلی از شما حتما اصطلاح تفکر خارج از چارچوب به گوشتان خورده است. با ذکر یک مثال عملی به تفهیم این اصطلاح که مبتنی بر تفکری غیرمرسوم و مبتکرانه است، خواهیم پ...
سه واژه مهم در ادبیات مدیریتی کارایی، اثربخشی و بهرهوری است. هرکدام از اینها معنا و هدف مختص به خود را دارند.
کارایی (efficiency) همان راندمان در مهندسی است که معمولا میتوان آن را به صورت...
اصول استراتژی در دوران کرونا
در تلاطم عدم قطعیت و اخبار ناامیدکننده روزانه، این امکان وجود دارد که وسوسه شوید تا که خود را از صحنه کنار کشیده یا در حالت متضاد منتظر حل بحر...
برای خیلی از شما حداقل یکبار این سوال پیش آمده است که مدل ذهنی یا منتال مدل به چه معناست؟ این پرسش که شاید در نگاه اول بسیار ساده به نظر برسد، دربرگیرنده پاسخی با دامنه پیچیده و دشوار است.
...
یکی از تکنیکهایی که در مذاکره پس از زمان انعقاد قرارداد و عدم رضایت از توافق به کار گرفته میشود، تکنیک نقض خزنده است. زمانی که عملا نفعی که در ذهنمان برای بستن قرارداد بود، حاصل نشد یا حتی بندی ا...
در فضای سازمانی و شرکتی، بسیاری از افراد فقط در حال انجام دادن کار اجراییاند و انگار بینیاز از تفکر و اندیشیدن در هنگام کار کردن هستند. سازمانهای بوروکراتیک هم بیشتر به دنبال جذب این دسته از افرا...
اگر تست شخصیتشناسی شما شبیه به شخصی شد، الزاما شما مثل وی نیستید اما میتواند با او رفتارهای مشابه داشته باشید.
به عنوان مثال برای کارآفرینان بزرگ در نتیجه تست همهشان N وجود دارد و T هم ب...
در فضای کسب و کار برای جذب طیفهای مختلف مشتریان باید استراتژیها و روشهای قیمتگذاری گوناگونی را در پیش گرفت. در حالت کلی میتوان مشتریها را به دو قسمت اصلی تقسیم کرد. این دستهبندی بر اساس میزا...
یکی از طبقهبندیهای معروف در مباحث مدیریتی، طبقهبندی گرت مورگان است. بر پایه نظریه این اقتصاددان سازمان از نگاههای مختلف شبیه مقولههای مختلفی میباشد. از نظر یکی از گروهها سازمان به مثابه یک م...
چهار نوع پروژه توسعه محصول
برای مرحله توسعه محصول در یک شرکت میتوان چند نوع پروژه تعریف کرد:
1.پلتفورمهای محصول جدید
طراحی پلتفورم جدید در واقع مانند طراحی خانواده جدید...