گزارش سخنرانی دکتر کبریایی زاده در سمینار شروع Pharma MBA

 

سمینار شروع دوره Pharma MBA در تاریخ 17 بهمن 95 در موسسه آموزش عالی آزاد بهـــــار برگزار شد.

در این سمینار، لزوم گذراندن دوره برای تمامی افراد درگیر در این صنعت موردبررسی قرار گرفت.

افرادی که در حوزه سیستم مراقبت‌های بهداشتی هستند، افرادی که در صنعت داروسازی کار می‌کنند، افرادی که تلاش دارند در صنعت دارویی به‌عنوان یک بازاریاب قوی فعالیت داشته باشند، افرادی که می‌خواهند برای داشتن داروخانه‌های زنجیره‌ای جامع به مدیر و رهبر ایده ال خود تبدیل شوند جامعه هدف این دوره را تشکیل می‌دهند.

به گفته‌ی دکتر کبریایی زاده رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی و رئیس سندیکای صاحبان صنایع دارویی ایران، از آنجایی که در حال حاضر علممدیریت به زیرشاخه‌های تخصصی تقسیم‌شده ؛ لزوم آن برای افرادی که در صنعت دارویی مشغول به کار هستند هم احساس می شود .

افرادی که در سطح بین المللی در دوره‌های مدیریت با مبنای مدیریت دارویی شرکت کرده اند ، تطبیق مدیریت و کارکرد آن را در صنعت و تخصص خود مشاهده و آن را به‌صورت کاربردی در صنعت دارو اجرا کرده اند . دوره مدیریت دارویی این قابلیت را به شرکت‌کنندگان خواهد داد که با نمونه‌های واقعی و ملموس در صنعت خود روبرو شوند و با برطرف کردن هر آنچه که به آن بحران یا دغدغه می‌نامیم، آشنا شوند. به عقیده ایشان حتی داروخانه‌ها در صنعت دارویی همچون سلول‌هایی که در بدن انسان دارای نقش تأثیرگذار و حیاتی هستند، عمل می‌کنند؛ و اگر این ارگان حیاتی نتواند به‌خوبی انجام‌وظیفه کند، کل صنعت با خطر ازهم‌پاشیدگی روبرو خواهد شد.پس برای مدیریت این سلول‌ها نیز به مدیری توانمند نیاز هست.

درزمانی که با کسب‌وکارهای دیگر روبرو هستیم، شرح وظایف و مسئولیت‌ها در سازمان پخش می‌شود، اما در داروخانه‌ها مسئولیت مارکتینگ، برندینگ، فروش، منابع انسانی و هرآن چه که به‌طور مستقیم با مشتری و نیروی انسانی در ارتباط است، به عهده‌ی مدیر داروخانه است و اینجاست که احساس نیاز به علم مدیریت و توانمندی در تمامی حوزه‌های صنعت دارویی مطرح می‌شود.

این دوره در موسسه آموزش عالی آزاد بهار به مدت 12 ماه و طی 12 سرفصل از 28 بهمن آغاز خواهد شد.

از اهداف کلی این دوره می‌توان به موارد ذیل اشاره داشت:

  • افزایش توانمندسازی مدیران در تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری نظام‌مند و مقوله‌های مرتبط با مدیریت دارویی
  • آشنایی دقیق با وظایف اساسی مدیران
  • افزایش مهارت و توانایی دانش‌پذیران در شناخت اصول و مبانی مدیریت دارویی و بازرگانی دارویی
  • جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات مربوط به مشکلات بازاریابی و فروش دارویی و ارزیابی راه‌حل‌های مختلف در مورد مسئله و تصمیم‌گیری و اجرا
  • یکپارچه‌سازی دانش و تجربه در صنعت دارو
  • توانایی شناخت استراتژی رقابتی در بازار دارو
  • توانایی شناخت بازار و مشکلات بازاریابی و فروش دارو و ارائه و پیاده‌سازی استراتژی‌های بازاریابی جهت فروش محصولات دارویی و آرایشی و بهداشتی
  • مهارت ایجاد نوآوری و کارآفرینی در صنعت دارو و خلق راهکارهای تجاری‌سازی در صنعت دارو

 

هم‌رسانی
  • اشتراک گذاری در Facebbok
  • اشتراک گذاری در Twitter
  • اشتراک گذاری در Telegram
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
دیدگاه ها