آغاز پذیرش دوره ی جامع post DBA

بعد از رونمایی از دوره هایDBAکه بالاترین سطح دوره های مدیریتی در کشور بود، موسسه آموزش عالی آزاد بهار (اولین موسسه آموزش عالی آزاد درMBAوDBA) در مرداد ماه سال 1396 برای اولین بار در کشور مجوز برگزاریدوره هایPost DBAرا از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اخذ کرد وبعد از تحقیق و بررسی یک ساله روی دوره های پسا دکتری مراکز آموزشی معتبر بین المللی کد اول دوره یPOST DBAرا با مدیر گروهی پروفسور مهدی الوانی (پدر علم مدیریت در ایران) دراردیبهشت 98 با حضور راهبران کسب و کار های برند های برتر ایران آغاز کرد :

سام ادیب _ قائم مقام مدیر عامل زرساب

بهروز زمرد پوش _ قائم مقام مدیر عامل شرکت های : آیسودا، شکلات ما و اکسیر

شاهین فاطمی _ بنیان گذار و مدیر عامل چرم درسا

علیرضا بهزادی پور _ مدرس و مدیر عامل شرکت بدر الکتریک

مجتبی عبداللهی _ رئیس هیات مدیره شرکت دانش بنیان ستیغ فرا افق، مدیر عامل شرکتAPK، مشاور مدیر عامل شرکتJMC

مجید یزدان بخش _ معاونت پشتیبانی شرکت انرژی گستر پارس

امیرعلی آقا یاری _ رئیس هیات مدیره آژانس تبلیغاتی نگاه شرقی سبز، سردبیر مجله انجمن بانکداران خبره

ایمان تهرانی _ از پژوهشگران اصلی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی

سید حسین هاشمی _ عضو هیات علمی دانشگاه و مدیر عامل شرکت مهندسی مشاور خاتم، معاون مرکز نخبگان مرکز تخقیقات مخابرات ایران

فرشید بلوری _ فعال در حوزه ی بازاریابی بانکی وpayment، عضو هیات مدیره شرکت سیمرغ تجارت و معاونت اسبق بازاریابی بانک تجارت

 

استفاده از اساتید برجسته حوزه های مدیریت و محتوای جدید و به روز در سطح جهانی در این دوره باعث شد تا با استقبال فراوان از جانب مدیران برترین برند های کشور مواجه شود فلذا فراخوان جذب جدید از طریق مصاحبه، آزمون و بررسی رزومه کاری در شهریور 98 به سمع و نظر واجدین شرایط می رسد .

 

در نظام آموزشی کشور بالاخص موسسات آموزش عالی آزاد، همواره بالنده سازی و توانمند ساختن مدیران کسب و کار به عنوان راهبران و مشاوران پیشرو در سازمان های امروز کشور امری ضروری و حیاتی بوده است. برای نیل به این هدف کلیه زیر نظام های آموزشی کشور تلاش های متعددی صورت داده اند، حال سوال اینجاست که این تلاش ها تا چه میزان مفید به فایده بوده است؟

چند سالی است که در کشور دوره های مدیریت کاربردیMBAوDBAمخاطبان زیادی به خود جذب کرده است. از دانشگاه های سراسری و موسسات آموزش عالی آزاد گرفته تا سازمان های ناشناخته، در حال برگزاری این دوره ها هستند. فارغ از این که آیا تمامی این مراکز مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستند یا خیر، سوالی مطرح می شود که آیا اساساًمحتوای این دوره ها مناسب مدیران ایران هست؟ آیا افراد بعد از دانش آموختگی در این مراکز دانش و مهارت های مدیریتی را فراگرفته اند؟

در حال حاضر پیشرفت تکنولوژی و پویایی فضای کسب و کار با شتابی رو به رو شده است که نیاز به آموزش در دنیای مدیریت اهمیتی بیش از پیش یافته، و به نظر می رسد پارادایم های علمی حوزه مدیریت در دانشگاه ها پاسخ جامع و مانعی برای نیاز های صاحبان کسب و کار کشور، نبوده است.

با توجه با استقبال روز افزون صاحبان صنایع، مدیران دولتی و کسب و کارهای خصوصی از این دوره ها می توان این طور برداشت کرد که دوره های کاربردی مدیریت پاسخ خوبی برای نیاز مدیران کشور بوده است. از طرفی با توجه به افزایش تنوع دوره ها از جانب مراکز آموزشی می توان گفت که این مراکز در حال تحقیق و توسعه دوره های مدیریت هستند و رقابت در این بخش، افزایش کیفیت آموزش و همچنین ارتقا محتوای آموزشی را به دنبال داشته است.

اما چه چیزی باعث شده است که مدیران برترین برند ها و سازمان های کشور دوره های کاربردی مدیریت را به تحصیل در دانشگاه ها ترجیح دهند؟

طبیعتا مدیران در این سطح با محدودیت زمان مواجه هستند و از طرف دیگر برای مدیران بسیار حائز اهمیت است که در کنار چه کسانی قرار خواهند گرفت. اما این همه ی ماجرا نیست، مدیرانی در این سطح به دنبالجنبه های علمی و عملی مدیریتدر کنار هم می گردند و همچنین مشتاق به مواجهه با نگرش های نوین مدیریتی، کلان روند ها و چالش های پیش روی کسب و کارها در کشور و بازار بین المللی هستند. برای پاسخ به این سطح از نیاز یک چارچوب منسجم و کامل مطلوب است.

موسسه آموزش عالی آزاد بهار چارچوب منسجم و جالبی برای دوره های خود در نظر گرفته است :

  • سطح فردی: شناخت انسان و کنش گران درونی سازمان
  • سطح سازمان: دانش ابزار های اداره سازمان
  • سطح جامعه: دانش تعامل با جامعه و کنش گران بیرونی سازمان
  • سطح جهان: دانش و درک جهانی شدن و الزامات آن و نحوه عمل در عصر جهانی شدن

 

برخی دیگر از مزیت هایPOST DBAموسسه آموزش عالی آزاد بهار:

تقاضا محوری به جای عرضه محوری:موسسه آموزش عالی آزاد بهار کوشیده است تا با کشف نیازهای مدیران کسب و کار در کشور، برنامه های خود را برای پاسخ به نیاز های مذکور طراحی و تدوین نماید.

نوگرایی و پویایی: تلاش برنامهPost DBAبر این است که تازه های علمی و تجربی در زمینه کسب و کار را در اختیار شرکت کنندگان دوره بگذارد و مباحث جدید را مطرح می سازد.

جهان گرایی:دهکده ی جهانی امروز الزامات خاص خود را دارد، برنامهPost DBAکوششی است در جهت طرح این الزامات و ارائه راه های پاسخ گویی به آنها.

بومی سازی:برنامهPost DBAبرای شرایط فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی تنظیم گردیده است و تلاش شده تا نظریات علمی با اقتضائات کشوری سازگار گردد و نوعی همخوانی و تناسب نظری و علمی ایجاد شود.

عمل گرایی و نگرش کاربردی:ضمن اشاره به نظریه های علمی و مبانی آنها، تاکید بر کاربرد و بهره گیری از آنها در عمل می باشد و این نگاه در کلبرنامهPost DBA لحاظ شده است.

الگوبرداری از موفق ها:الگوبرداری از تجارب موفق ایرانی کسب و کار و بهره گیری از نظرات و رخدادهای دوران مدیریت آنان بخش دیگری از برنامهPost DBAموسسه آموزش عالی یهار می باشد.

 

 

هم‌رسانی
  • اشتراک گذاری در Facebbok
  • اشتراک گذاری در Twitter
  • اشتراک گذاری در Telegram
پیشنهاد می‌کنیم بخوانید
دیدگاه ها